åh herregud. Andas!

Kom precis hem efter en toppenmysig kväll med Anna. Klockan närmade sig 22 och jag körde glatt upp mot min parkering... Glad i hågen kör jag runt en sväng och inser att nej - tvärstopp. För parkerad över halva min parkering, och halva grannens parkering, står en svart volvo. Kan erkänna att få saker gör mig så förbannad som när någon snor min parkering!

Utanför porten står två killar och fixar med nått skit, trodde det var deras bil så frågade dom vänligt om de kunde flytta på sin jäkla volvo? Men nix, det var inte deras bil... Däremot tyckte dom att jag skulle parkera in den jäveln som snott min plats. Sagt och gjort, jag parkerar typ 10 cm från baken på volvon och går upp för att knacka på hos grannen, i tron att det är en av hennes vänner som lånat hennes plats och parkerat knasigt. Men nej, grannen har ingen vän hos sig, och har ingen aning om vems den svarta volvon är. Grannen blev dock överlycklig av beskedet att jag parkerat in bilen, och hon tycker att jag ska upp och ringa polisen...

Tycker det verkar lite drastiskt att ringa polisen, så lämnar istället en sjukt otrevlig lapp på rutan med mitt mobilnr, och kör liiiite närmre den svarta volvon, så att han verkligen inte ska kunna smita. Tar även massa bilder ifall den jäkeln skulle lyckas komma ut på nått vänster.

Går sedan upp till mig och påbörjar operation sökning av reg nr. Lyckligtvis visar det sig att det är en företagsbil, och att ägaren till företaget har ett ovanligt namn. Lyckas få tag på ett hemnr... Klockan är nu 22.20 men jag sätter mig och ringer, med inställningen att dom får skylla sig själva om jag väcker dom, man står INTE ostraffat på min parkeringsplats! Visar sig att det är "fel" bilägare, då dom är två om företaget. Men får ett mobilnr som jag sätter mig och hysteriringer 10 ggr på raken. Eftersom jag inte lyckas få något svar söker jag på familjemedlemmar till företagsägaren, och hittar dennes son!


Ringer upp sonen och nu är jag rejält uppeldad! Jag är INTE glad nånstans, och känner att nej, svarar ingen nu, då skiter jag i det här, och så kan dom stå där med sin jäkla bil tills imorgon när jag har lust att gå ur sängen och flytta bilen.


Och i andra änden svarar en kille - det är hans bil! WOHO! Jag förklarar som det är, han står på 2 (!!!) privatparkeringar, och dom är, hör och häpna, inte gratis! Han är i närheten (ganska självklart, bilen står ju här) och säger att han genast ska flytta på bilen. Förklarar för honom att jag har parkerat in honom, så det blir svårt att flytta på sig, men jag kommer ner...


Går ner mot parkeringarna i mörkret... Och vad möter jag? En stackars 18årig kille som tog körkort idag. Tyvärr hann jag ju ge honom ÄNNU en utskällning innan jag inser att fuck, killen är inte gammal... Till mitt försvar har jag ju faktiskt spenderat 40 min för att få tag på rätt bilägare, och det är ju han som gjort fel. Dessutom var det mörkt så jag insåg inte hur gammal han var, eller rättare sagt, hur ung han var. Stackaren verkar skämmas, hade ingen aning om att det var privatparkeringar (för nej, det sitter ju bara typ 3 skyltar uppe, och sådana parkeringsplatser brukar ju vara till allmänheten... eller inte).


Efter att ha parkerat min fina bil på min älskade parkeringsplats och kommit upp till lägenheten igen börjar jag lugna ner mig... Och nu kryper det dåliga samvetet på... Stackars stackars liten... Det kan faen inte vara lätt. Första dagen med körkort, i mammas bil... Och vad möts han av? Hysteriskt arg liten tjej och sur lapp på vindrutan. Dessutom hann jag maila hans mammas företag och hota med polisanmälan, så det lär ju komma fram att han inte skötte sig... Usch. Jag trodde ju att det var nån lönnfet, lat 40årig gris som tagit min plats, inte en liten kille!


åååh. Få saker stör mig så mycket som när någon snor min parkeringsplats, och det händer alldeles för ofta, tro mig. Men det är ju faktiskt inte den här killes fel.

Sååå. Förlåt för att jag skällde ut dig stackars nyblivna bilförare (även om du hade gjort fel som snott min plats!) och tack för att du flyttade bilen så snabbt.

Och alla andra som ens funderar på att sno min parkeringsplats. TÄNK INTE ENS TANKEN!


Kommentarer
Postat av: STOCKHOLMSJENNA - Sveriges tredje största hästblogg!

hahahaha, men stackarn. Fast min far (+ jag om jag hade haft körkort) hade gjort exakt samma sak :P

Men se det positiva: han har lärt sig en läxa ;D

2010-04-06 @ 23:16:07
URL: http://stockholmsjenna.blogg.se/
Postat av: Kickan

Kul läsning (: Förstår din ilska, men jag lider lite med honom. Du fick visst lägga ner lite tid på det där den kvällen... :P

2010-04-07 @ 12:05:33
URL: http://angelicaelisemaries.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0