Sjuk igen...

Ouff, är sjuk igen, helt hemskt. Har inte tid alls att vara sjuk, så ignorerade det imorse och var ute och red 1 timme och 45 min. Red bort till gömmaren och klättrade runt, sedan galopperade jag runt på galoppstigen en stund och avslutade med lite ridning bakom enliden. Mycket givande ridtur, hur skönt som helst. Enda som störde lite var alla j*kla joggare som dyker upp så fort det blir vår. Tyvärr kan dom ju inte nöja sig med den gigantiska idrottsanläggningen och alla kilometer av elljusspår som finns i huddinge. Nix - dom måste ut och jogga på den enda ridstigen som vi har. Dessutom har dom mage att bli förbannade när man kommer ridandes.

Helt hemskt, hade fått till så sjukt fin kort galopp (vilket är svårt ute på lite pigg, överglad busponny) och så kommer en joggare. Då måste jag ju självklart sakta av, för jag inser ju att det kanske är lite skrämmande att möta galopperande häst på en väg som bara är 2-3 meter bred, men tror ni joggaren saktar farten, eller ens bryr sig om att slänga ur sig ett tack för att jag skrittar och släpper förbi dom? Har än så länge aldrig fått annat än utskällningar. Synd att man är så dumsnäll, har sån god lust ibland att bara galoppera förbi i hundraåttio och skrämma skiten ur joggarna så dom håller sig borta sedan. Jag inser ju att man inte kan bete sig så, och jag skulle aldrig vara så fräck att jag gjorde det i verkligheten, men ibland har jag sån lust. Blir galen varje gång jag rider där, som ni kanske märker...

Försökte sova en sväng efter stallet, men Leo har precis kommit på att det är sjukt kul att göra ljud, gärna på hög ljudnivå... Så jag gav upp efter nån timme och satte mig och renskrev protokollet från stallmötet i förra veckan...

Nu ska jag brodera lite på min älskade brodyrmaskin, och sedan blir det att åka och kvällsfodra hungriga hästarna!

Snygg sits va? ;) Längtar till sommaren!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0