Vad hände?

Ibland känns livet så jäkla trist. Jag menar - borde det inte vara mer?

Det känns som om jag har hoppat på en karusell, ni vet, en sån där skittrist som bara snurrar runt, runt, i samma takt, och spelar samma trista musikslinga hela tiden. Och jag kan fasen inte hoppa av, hur mycket jag än försöker.

Livet är fyllt med så mycket måsten, och jag blev vuxen så himla fort. Jag hann inte med. Försöker fortfarande lista ut hur man kan lyckas trycka ihop alla måsten på ett dygn. Det skulle kunna funka - men kruxet är ju att jag iaf behöver några timmars sömn. Och ska jag hinna med allt som borde göras varje dag på ett dygn, ja då blir det knappt tid över till en 20 minuters power-nap.

Det är ständigt skitigt hemma, jag borde definitivt ha en fast tvätttid varje vecka, kylskåpet gapar tomt på allt som man kan göra en riktig middag av och lägenheten ser faktiskt, om man nu ska vara objektiv, förjävlig ut. Det är så mycket att fixa att jag inte ens orkar bry mig. Kommer ju ändå aldrig hinna.

Hur lyckas människor få ihop det egentligen? Finns det några kurser man kan gå? Några manualer att köpa?

Just nu har jag inget tålamod, och är bara så förvirrad. Vad vill jag egentligen? Hur känner jag egentligen? Vad ska jag göra med mitt liv?

Det är så mycket frågor som bara jag kan svara på, men som jag ändå inte har svaret till. För livet i sig har inget facit, och alla beslut man tar ger konsekvenser. Och just nu vet jag inte alls vad jag ska göra.

Jag hängde bara inte med. När blev allt egentligen såhär jobbigt, svårt och förvirrande?

Visst, jag är inte gammal än. Men ibland känner jag verkligen bara: Skulle livet inte vara mer än såhär vid 22års ålder?

Tydligen inte.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0