Om du hoppar...

Jag har världens bästa vän. Det finns ingen annan som jag har så mycket minnen med som dig. Ingen annan än du börjar asgarva när jag säger pung, eller vet vad jag menar när jag kläcker ur mig ett "plopp!".

Vänner som du växer inte på träd. Och jag är så sanslöst glad att jag har dig. Och hur tusan jag ska klara mig utan dig i en hel vecka när du sticker till solen, det undrar jag verkligen.

Jag skulle kunna sitta hela kvällen (och förmodligen hela dagen imorgon, och dagen efter det med) och bara skriva om våra minnen. Turkiet sommaren 05, midsommar på lökön... Sommaren 07 när vi ägde Claras dansgolv varje fredag och lördag. Skolavslutningar, sommarlov, studenten. Leos dop, födelsedagar, utekvällar. Och kaffe på donken. Shoppingturer, ridturer, kvällsbad. Promenader, träningar, godiskvällar, hemmafester. Alla minnen, alla tillfällen. Glada som ledsna. Så fort det hänt nått, så fort det inte hänt nått. Du finns alltid där.

Folk tror ofta att vi är systrar, och ibland kan jag tänka att ja, det är ju inte så långt från sanningen, eller hur? Visst, vi delar inga blodsband. Men du är mer än vän, du är familj. Det finns ingen annan än dig jag kan vara mig själv med till 110%, ingen annan som jag kan prata om precis allt med (och då menar jag verkligen ALLT).

Jag kan din garderob utantill, du kan min. Vi vet vad den andra menar, även när ingen annan gör det. Vi har delat så mycket tillsammans, så himla mycket skratt, ältande om killar, tårar, tillfällen, fyllor, allt. Så fort det händer nått är du den jag ringer, eller den jag smsar.

Du vet hur tråkigt jag tycker mitt jobb är, och jag vet vilka chefer du inte gillar på ditt. Vi är olika, men ändå så lika.

Skulle du någon gång försvinna, så vet jag helt ärligt inte vad jag skulle ta mig till. Vem skulle jag ringa? Vem skulle jag sms:a till? Jag kan inte ens tänka mig ett liv utan dig, det går helt enkelt inte. För vem fasen är jag utan dig?

Nu håller vi på att bli vuxna, även om det inte alltid känns så. Nya människor kommer in i livet, men ingen stannar så som du gör.

Jag har världens bästa vän. Och om du hoppar tjejen, då står jag inte där nere och tar emot dig.

För om du hoppar, då är jag redan en blöt fläck på marken. Love you girl.


We weren´t sisters from the start, but God put us together to be sisters in the heart.
Turkiet 05.


Kommentarer
Postat av: anana

AAAWH! fick tårar i ögonen! älskar dig så grymt mycket tjejen!!! My Life Would Suck Without You!

Anana <3 Maaliiin



2010-06-02 @ 09:48:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0