Grattis pappa!

Idag fyller min pappa år.

Jag tror helt seriöst att jag har världens bästa pappa. Och Leo har helt klart världens bästa morfar.

Min pappa ställer alltid upp för mig, oavsett vad det gäller. Och pappa har hjälpt mig ur fler situationer än jag kan minnas. Punka på bilen? - ring pappa. Kört fast? - ring pappa. Vägbeskrivning? - ring pappa. Hjälp med skoluppgifter? - ring pappa.

I mina ögon kan min pappa allt. Han har alltid svar på frågor, och trots att vi inte är lika mkt för att prata känslor med varandra som mamma och jag, så vet jag ju att han alltid finns där och älskar mig över allt annat. Och när man minst anar det, så kommer nått jättekänslosamt sms, eller bara några få ord, men som ändå innehåller så mycket känsla, och så mycket kärlek, att jag ofta börjar gråta.

Min pappa har lärt mig det mesta här i livet, och det är från min pappa jag fått intresset för det svenska språket. Alla mina skolbetyg i svenska och samhällsämnena har jag min pappa att tacka för. Han har hjälp mig så mycket, och stöttat mig genom alla år, och genom alla mina tokiga idéer. Han har lyssnat med en ängels tålamod på alla mina vardagliga bekymmer, och han har funnits där när världen känts svart.

Pappa, världens bästa pappa. Jag älskar dig av hela mitt hjärta.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0