Morgonstund har guld i mun....

Klockan är 06.19 lördag morgon... Och jag har varit vaken i 40 min! Livet är roligt nästan jämt!

Detta är då inte frivilligt, utan det var sonen som väckte mig med ett härligt skrik. Alla ni som har svårt att komma ur sängen på morgonen, skaffa barn, det går inte att sova vidare när en överlycklig bebis ligger och gör glädjeskrik. Eller förresten, ni behöver inte alls skaffa barn, det går så bra att låna min. Varsågod!

Så - vad har dagen att bjuda på för er del?

Helgerna brukar vara knökfulla för min del, för då är ju alla andra lediga och har tid att ses. Dessutom brukar jag försöka rida varje lördag och söndag eftersom jag inte alls har samma tid för hästen på vardagarna längre.

Idag är det dock mest jobb på schemat. Jobb och hästen. Och förhoppningsvis får jag sova iallafall någon timme till innan det är dags att kasta sig iväg!

Igår låg jag och tänkte på hur kul det är med livet egentligen, och hur stora konsekvenser relativt små val kan ge. Skulle någon frågat mig när jag tog studenten för 3 år sedan, om jag trodde att jag skulle ha fast förhållande, sitta i lägenhet och ha en son på 5 månader innan jag hann fylla 22, då hade jag skrattat dom rakt upp i ansiktet. Nix, jag skulle minsann hinna jobba i stall, utbilda hästen, utbilda mig själv och sedan, när jag närmade mig 25, ja då skulle jag börja fundera på att skaffa ett seriöst 9-17 jobb, och sedan kanske börja överväga att skaffa barn. Självklart skulle jag bo i hus!

Ändå skulle jag inte vilja ändra minsta lilla. Jag är så lycklig med min lilla familj. Visst - jag skulle kanske önska mig ett något bättre jobb, samtidigt som jag faktiskt är glad för att jag har mitt jobb. Eller båda mina jobb ska jag väl säga, då jag har ett deltidsjobb och ett extrajobb.

Antar att det jag försöker säga med detta inlägg är att livet kan bli riktigt lyckat, även om det inte riktigt blev som man trodde...


Jag och Leo på ispromenad i vinterviken


Kommentarer
Postat av: Susanna

Hej!

Du får se fram i mot när han blir tonåring då kan du sova på morgonen;o)

Ja barn både små som stora är underbara. Jag är så glad att jag har min lilla tjej som nu inte är så liten längre. Tänk din lilla kusin blir tonåring till sommaren.

Ha en trevlig helg

Kramar Faster

2010-03-13 @ 06:50:39
URL: http://blogg.aftonbladet.se/sannasblogg
Postat av: Ingela

du skriver så fint! bli författare?

2010-03-13 @ 12:01:37
URL: http://ingelaalenius.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0