Brodyr brodyr...

Idag har det, om jag ska vara ärlig, egentligen inte hänt ett skit. Trots att jag har en "att-göra-lista" som är lika lång som den är tråkig.

Var iallafall och städade borta hos mamma och pappa, och var en sväng i stallet. Egentligen skulle det varit någon slags hinderbana till häst ikväll, så jag hade bytt dag med medryttare och fixat massa. Men några timmar det skulle starta så skjuts skiten fram! Suck.

Snällaste lillebror följde iallafall med ut till stallet och passade lilleman medan jag fixade allt och slängde åt hästarna käk.

Så himla fint väder... Och så hann jag inte ens rida. För när det där blev inställt så åkte jag hem och gjorde middag och sen jaa.. sen så fastnade jag här hemma helt enkelt. Fick lite dåligt samvete, men Pilen fick iallafall gå ut typ 11 timmar idag, så han har ju rört på sig, och fått lite luft. Men ändå. Känns surt.

Dessutom börjar jag bli jävligt less på kleptomanen som härjar i vårt stall. Nu har min b-vitamin, för andra gången, tagit slut ungefär en månad innan den borde. Visst, det är inte dyrt med b-vitamin, men ändå. Det känns ju lite lagom drygt att behöva åka och handla imorgon fast jag egentligen inte har tid. Pil är ju en fånghäst, och ska således helst inte byta mat från en dag till en annan. Så jag är så illa tvungen att stressa ut och handla imorgon. Hoppas dom har öppet bara.

Ajja, jag har iallafall varit lite produktiv ikväll, och hunnit brodera mycket av det jag sålt på tradera. Gick bra att sälja, och går bra att brodera också. Tror jag ska köpa in fler och göra om, det är alltid kul med extra pengar! Och dessutom är det ju kul att brodera! Svårt bara när det är till någon annan, och till någon som faktiskt betalar för det! Man måste ju vara så sjukt mycket mer koncentrerad då! Men jag tycker själv att jag har gjort ett bra jobb, så jag hoppas alla blir nöjda.

Nu ska jag fortsätta brodera lite för eget bruk, bara för att det är kul! Kvällens projekt är att försöka få till en snygg brodyr på ett par lindor. Vet inte riktigt om jag ska skriva mitt eget namn, eller hästens namn, eller kanske något helt annat? Förslag mottages tacksamt!




Kommentarer
Postat av: anana

du kan få låna mitt namn att brodera på ett par lindor:D

2010-05-12 @ 08:46:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0