Dagen!

Ska bara skriva ner snabbt, för älskling ska ha datorn och betala räkningar, och jag vill egentligen gå och sova.

Hade iallafall en ganska najs morgon, fick sitta ifred på balkongen i en hel timme och läsa min bok, helt underbart.

När liten hade sovit åkte vi mot Ikea. Alla dissade mig så jag åkte själv. Skittråkigt att gå själv på Ikea, det är verkligen värdelöst! Köpte iallafall lite lådor och galgar till garderoben, och som alltid när jag går på ikea får jag med mig en hel del hem som jag inte tänkt från början. Men klarade mig på 200 kr ändå, så jag är rätt nöjd! Och garderoben kommer att bli jättefin!

Efter Ikea blev det Hööks... Tog ju mått på Pilprins igår, och nu kollade vi måtten mot sadeln. Och det verkar stämma riktigt bra, så har vi tur sitter sadeln kanon och allt är frid och fröjd. Fick så sjukt j*kla bra rabatt.... Så om sadeln passar har jag fått en schysst dressyrsadel för inga pengar alls, så det vore ju väldigt trevligt... Köpte en hel del annat också, sadelgjord (måste ju ha en kort till denna sadel, har vanligt gjord till min nuvarande), saltsten och rosmarinschampo. Hästen måste ju vara ren när han ska på äventyr till Örebro!

Åkte hem och tog det lugnt ett tag efter sadelköpet... Träffade Jonny ett tag, och sedan blev det till att åka iväg och hjälpa Daniela och Christopher att flytta massa lådor. Man ska inte flytta, för då inser man hur mycket skit man har, det har jag lärt mig iallafall! Daniela hade barnen medan jag och C flyttade och hade oss, och tydligen var det jag och C som fick det lättaste jobbet, haha!

Nu blir det iallafall sängen. Imorgon väntar jobb och mys med finaste anna och finaste familj. Planen för helgen är jobb, fodringar, testa sadel, fira morsdag, kolla schlagern, börja kolla på att göra en hemsida och städa. Wish me luck!

Sov gott!


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hej,

Såg att du köpt en likadan sadel som jag funderar på.. Tänkte bara fråga lite om den. Hur ser din häst ut som den ligger på? Och vad har du för bomvidd? Jag har nämligen en islandshäst med rak och något bred rygg.

Och sen undrar jag ju såklart hur du lyckades få en så fin rabatt? ;)



Tack på förhand

2010-06-08 @ 19:15:56
URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Malin

Den finns bara i bomvid Vid vad jag vet, passar hästar som är något rakare i ryggen. Min ponny är korsning angloarab/andalusier och sadeln ligger riktigt bra på honom. Bilder finns i princip överallt i bloggen.



Dom hade 20% rabatt på valfri vara, och sedan jobbar jag ju där, så fick personalrabatt också. :)

2010-06-08 @ 22:05:55
URL: http://mirowskan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0