Ikea, åh vad jag älskar Ikea!

Har precis kommit hem efter en snabb runda på Ikea med Daniela och Havanna. Leo fick sitta i en sån där kundvagn, han satt jätteduktigt. Mammas stora kille nu, shit det har gått så fort... Tänk att när vi var där med tjejerna från mammagruppen i november, då låg han fortfarande i sin liggvagn! Och nu sitter han upp i kundvagnen helt själv...

Iallafall, var bara där en snabbis. Daniela skulle köpa möbler till sin balkong, och jag skulle inte ha nått. Fast hittills har jag aldrig lyckats gå på Ikea utan att få med mig något hem... Så även idag. Köpte en ny blomma till köket (eftersom jag återigen har lyckats haft död på en av de blommor jag har där) och lite lådor till stallet.

I helgen ska jag och Jonny gå på Ikea, börjar bli så less på hur vi har det hemma nu, så vi behöver göra nått radikalt! Så nya hyllor och massa ska upp. Det är iallafall en början. I sommar ska vi äntligen börja måla om och fixa om. Ska bli skönt att känna att det är "vår" lägenhet, att vi har fixat det tillsammans, som en familj. För just nu är det ju mer jag som har flyttat in i Jonnys lägenhet, som han har fixat själv.

Missade ett samtal från finaste Anna idag. Känns jättetrist, hade så gärna velat snacka skit en stund med henne. Ibland suger det verkligen att bli vuxen och jobba hela dagarna (och kvällarna). Allt var så mycket lättare när man gick i skolan.

Nä, nu ska vi mysa i solen på balkongen ett tag, och skriva inköpslista till vad som behövs i helgen. Ikväll blir det jobb igen!


Jag och Anna, på Pilen och Perla, våren 06.


Kommentarer
Postat av: miriamgelotte

pilen :)

2010-05-08 @ 12:14:06
URL: http://miriamgelotte.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0