Respektlöst!

Har precis kommit hem från jobbet, och ska bara sitta ner och göra ett snabbt inlägg innan sängen väntar...

Jobbade som sagt idag. Har arbetstid till 22.15. Butiken stänger 22.00. Klockan 21.50 ropas det första meddelandet ut om att butiken stänger om 10 min. Jag har knappt 10 min till jobbet, dörr till dörr. Ändå är jag inte hemma förän strax innan 23. Hur kommer det sig egentligen?

Jo, såhär är det; mängder av människor verkar tycka att det är en skitbra idé att åka och storhandla på kvällen. Gärna vid 21.50. Och gärna med hela familjen, även barnen.

För mig innebär detta ifs några kronor extra i lön, MEN jag hade faktiskt hellre åkt hem. Jag tycker det är fruktansvärt respektlöst av folk att komma och börja storhandla 10 minuter innan butiken stänger!

Okej om de skulle springa in, köpa en mjölk och lite smågodis och vara ute innan 22 igen, men så är det liksom aldrig. Vi har 3 kassor öppna på kvällen, plus självscanning, och ändå är det kö! Alla som jobbar vet att sista ruschen kommer strax efter 22.

Det allra tråkigaste är att man inte ens får ett tack, inte ett leende, inte ett "detsamma" när man säger "ha en trevlig kväll!". Jag hade inte brytt mig ett dugg om människorna som handlar sådär sent hade haft vett att uppskatta att vi jobbar över vareviga kväll för deras skull. Men nej, det har nog aldrig hänt, alla är bara stressade och otrevliga sådär sent.

Suck. Jag vet att man inte ska klaga på sitt jobb egentligen. Majoriteten av alla mina kunder är ju faktiskt väldigt trevliga, putslustiga, pratglada och hjälpsamma. Men tyvärr är det ju det tråkiga man minns mest.

Och jag har verkligen svårt att förstå hur man kan orka åka och handla så sent. Hur kan man ens få för sig att åka och storhandla vid 22? Kan någon snälla förklara, för jag förstår inte....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0