Shit vad jag är dålig...

På att uppdatera här! Men det har bara varit så mycket annat som hänt på sista tiden, att jag lixom knappt haft tid alls!

Så, vad har egentligen hänt i livet då?

Inget speciellt egentligen, om jag ska vara helt ärlig. Men ni vet hur det är, ibland har man sådana perioder i livet då det händer jättemycket hela tiden, bara massa små saker, men som tillsammans blir en enda stor viktig del, och då får allt annat, som är lite mindre viktigt, helt enkelt stå tillbaka.

Största skillnaden är väl att jag har gått tillbaka till mitt deltidsjobb på kvantum. Och det känns faktiskt helt OK.
Jag hade värsta ångesten i fredags över att gå tillbaka till jobbet, men sedan i lördags, när jag väl satt där, då kändes det helt ok. Visst, mitt jobb må vara fruktansvärt enformigt och rätt tråkigt, men ändå. Det är ett jobb, det ger bra med pengar, och jag gillar känslan av att jag har jobbat ihop mina egna pengar, att allt jag köper, det har jag slitit för.

Så nu ska jag alltså jobba 20 timmar i veckan. 3 dagar varannan vecka, 4 dagar varannan vecka. Jonny ska börja vara hemma på fredagar med finaste, och resten av tiden är jag hemma dagtid, Jonny kvällstid. Så det ska nog gå ihop. Lite trist att vi får mindre tid till varandra, men någon gång måste man komma tillbaka till rutinerna. Och ju mer man får planera för att hinna ses alls någon vaken tid, desto mysigare brukar det ju bli!

Så. Det var dagens nyhet. Nu sitter jag bara här och väntar på att Jonny ska komma hem från jobbet, för jag ska åka och köpa spån. Ska försöka lura med Anna, återstår att se om det lyckas dock.

Tidigare idag har mina 2 kusiner samt 3e kusinens flickvän varit här, samtliga med sina bebisar. Så det har varit fullt hus, men väldigt mysigt! Fick även hålla minibebis Amelie, 3 veckor. Herregud så liten har ju Leo aldrig varit känns det som, man vet knappt hur man ska hålla en sådan liten! Ändå var det bara 7 månader sedan. Tiden bara rinner iväg för mig!

Ikväll hoppas jag på en promenad med Anna, gärna en snabb sådan. För jag har fuskat big time idag, och ätit en halv muffin, och 2 chokladbollar. Inte bra nånstans.

Och ni, jag lovar. Inget mer uppehåll nu. Jag ska skriva. Inte för att jag tror att ni 23 personer som faktiskt brukar läsa egentligen bryr er så mycket. Utan för min egen skull. För att jag gillar att skriva. Och kanske framförallt för att, för att citera Anders; "även min hjärna behöver ordbajsa ibland".


.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0