Sova får man göra sedan!

Jag ska upp om 7 timmar. Men än har jag inte gått och lagt mig... Men jag ska iallafall försöka vara i säng innan midnatt!

Idag har jag varit och jobbat.... Längsta passet på hela schemat, 09.30-18.30. Dessutom med "fel" så jag har bara 2 raster på hela dagen, lite segt sådär. Dagen gick iallafall fort förutom att jag hade 3 (!) kunder som tjaffsade med mig. Hade gått betydligt lättare att tjaffsa tillbaka om jag faktiskt förstått vad dom sa till mig...

Men nej, den första tjaffskunden var en finsk fyllkärring. Hajjade INGENTING av det hon sa, för allt var på finska. Men det var nått med nån nyckel iallafall, för den tryckte hon upp i ansiktet på mig. Tjaffsade tillbaka på svenska, så där stod vi som dumma fån och ingen fattade vad den andra sa.

Den andra tjaffskunden pratade rinkebysvenska. Varenda gång han öppnade munnen hade jag lust att ställa mig och skrika rätt ut: SLUTA VÅLDTA SVENSKA SPRÅKET! Men det gjorde jag inte. Försökte förklara för honom vad jag menade, men det gick sådär. Slutade med att jag skickade honom till kundtjänst, hoppas dom lyckades bättre där. Suck.

Den tredje tjaffskunden var japan. Kunde inte ett ord svenska, engelska lr tyska. Testade ALLT! Hon skulle betala 116 kr men hade bara 103. Skitjobbigt. Dessutom försökte hon sno en annan kunds platspåsar. Inte populärt. Jag försökte peka, visa kassaskärmen, skaka på huvudet. Men nej, ingenting förstod tanten.

Det roliga är att alla dessa 3 kunder fortsatte att babbla på sitt eget språk (om nu rinkebysvenska kan klassas som ett språk, hua) trots att jag uppenbarligen inte förstod. I samtliga fall så tog mitt tålamod till sist slut och jag började tjaffsa tillbaka på svenska. Ingen orkar ta hur mkt skit som helst. Inte ens om det är på japanska.

Efter jobbet bar det vidare av till stallet. Mycket mys, hade slutat regna och allt.

Friserade storbebisen, och flätade manen och svansen. Han blev mycket fin (eller egentligen såg han förjävlig ut, men det är smällar man får ta). Red ut barbacka en stund sen i skogen och bara lallade, hade inte ork till så mycket annat. Skönt var det iallafall.

Efter att ha tagit in hästarna och kvällsfodrat bar det av vidare till donken för en middag och kaffe med älskade Anna. Herregud vad jag älskar den tjejen! Världens bästa kompis, kan verkligen prata om allt med henne. Tack för att du finns tjejen, shit vad livet skulle vara tråkigt om inte du fanns!

Och nu sitter jag då här. Klockan är 23.30 och jag har ställt klockan på 05.45 eftersom jag ska upp och morgonfodra innan jobbet imorgon bitti. Har jag tur hinner jag kanske rida en sväng, beror på hur effektiv jag är.

Over and out!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0