Världens sämsta mamma?

Sitter här med übersnorig bebis som vägrar sova. Inatt har jag sovit 2,5 timme i sträck som längst, och varit uppe 4 ggr. Jonny tog en gång när jag kände att nej fan, jag hoppar hellre ut från balkongen än vaggar bebis!

Jag har inget tålamod med sånt här, har aldrig haft. Det är, när jag tänker efter, inte mycket jag har tålamod med om sanningen ska fram. Jag har alltid velat att allt ska hända NU, fast helst igår. Och av samma anledning vill jag att allt bara ska funka. Och att jag ska få sova när jag har bestämt mig för att gå och lägga mig.

Jag tror ibland helt seriöst att jag är bland de värre mammorna som finns. Ja kanske inte världens sämsta mamma, jag tror faktiskt inte att jag är sämre än alkismammorna som glömmer sina barn i bilen på sommaren. Men ja. Med normala mått mätt, inatt och idag är jag ingen bra mamma.

Jag har inget tålamod, och jag orkar inte engagera mig i nått. Jag vill bara att ungen ska sova så jag kan få duscha ifred, och borsta tänderna. Har försökt städa hela morgonen, men det går sådär med skrikit barn hängandes i byxbenen. Jag har iallafall vattnat blommorna, eloge till mig!

Det ser förjävligt ut här hemma. Alltså verkligen hemskt. Så hemskt att jag på fullaste allvar är rädd att soc ska storma in här och ta mitt barn. Och tro mig, jag är inte den som egentligen bryr mig om lite skit i hörnen. Men när dammråttorna börjar gå ut i köket, ta en smörgås och sedan glider ner mot tunnelbanan för en dag på stan - ja då vet man att det är dags att städa.

Suck. Och jag som har en att-göra lista idag som är lika lång som den är tråkig. Men som sagt, jag har vattnat blommorna! Faktiskt, så har jag tillome fyllt och satt på diskmaskinen. Ibland får man till det.

Nu ska jag iallafall försöka klä på oss och röra oss mot liljeholmen sedan, för idag vankas mammagrupp. Har jag tur lyckas jag lura nån annan att roa Leo ett tag så jag får andas lite och fika ifred.


Kommentarer
Postat av: Mariah

"Men när dammråttorna börjar gå ut i köket, ta en smörgås och sedan glider ner mot tunnelbanan för en dag på stan" haha så jäkla bra skrivet! :)



tror vi är rätt lika när det gäller tålamodet, kände igen mig rätt bra i det du skrev!

2010-05-31 @ 12:03:05
URL: http://holmskan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0