Barnsäkerhet!

Var på kurs i barnsäkerhet igår som öppna förskolan fixat. 3 timmars berättande om exakt alla hemskheter som kommer hända barnet så fort jag blundar en sekund. Gissa om jag hade ont i magen efter det, och gissa vad jag drömde om inatt? Jo - brännskador, drunkningolyckor, sätta godis i halsen och AMBULANGSEN!

Lite roligt bara, för vi var 5 tjejkompisar där, i samma ålder. Och vi hade nog 10 år tillgodo till den som var näst yngst. Och det blev bara såååå högstadiefeeling av det hela.

Vi var de första som sprang till fikat i pausen, tryckte i oss bullar och saft, och sedan gick vi ut och tjuvrökte medan "gamlingarna" stod kvar, samlade i ring och ställde artiga frågor till föreläsaren. Vi fnissade när föreläsaren sa fel (och det gjorde hon ofta!), vi skrattade åt internskämt och vi ställde dråpliga frågor. Vi var nog helt klart skitjobbiga, haha.

Men för att vara lite seriös, ibland är jag sjukt glad över att jag fick barn tidigt i livet. Innan jag blev gammal, fet och ful. Självklart vet jag att det finns määäängder med "äldre" mammor som är skitsnygga och hur balla som helst, men just här i området där jag bor så känns det som att genomsnittsmamman är mellan 35-40 år, med glasögon, praktiska ecco-skor, stickad tröja, ett par gråa hårstrån som hon inte bryr sig om, ögonbryn som inte är noppade sedan i början av 90-talet och med en man i polotröja från dressman.

Och jag är så sjukt glad att jag träffade tjejerna på mammagruppen, som är i min ålder, som gärna snackar snusk, som tycker klänning och högklackat är vardagskläder, och som bara är så sjukt roliga och tuffa trots sömnbrist och allt annan skit som händer i cirkusen som kallas livet.

Pax för att aldrig bli gammal, grå och ful. Eller vad säger ni, tjejer?!




Kommentarer
Postat av: Tina

Hahaha.. Jag håller med dig!! Pax för att absolut aldrig bli gammal!!!!! ;-)

Vi får ta en "vin-kväll" ( eller för mig cola-kväll ) någon dag framöver!!!!!!! =)

Kramis

2010-11-12 @ 15:34:40
Postat av: Emmi

Jag blir inte heller gammal! TJOHO :D

2010-11-13 @ 14:12:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0