Globen Horse Show!

Igår var jag, Jossan och en av hennes kompisar på Globen. Var taggad som ett barn på julafton inför detta! En gång hästtönt - alltid hästtönt, oavsett ålder tydligen...

Hann inte går sådär jättemkt i annexet innan eftersom vi alla jobbade... Men vi siktade iallafall in oss på Börjes monter, där både min stallägare samt tjejen som morgonfodrar, jobbade. Kul att träffa lite folk man känner. Men herregud vilket KAOS det var i den montern. Det var säkert kö i 30 min för att komma ut ur montern (vet ni hur liten en mässmonter är? Ungefär som mitt vardagsrum X2 kan jag upplysa er om). Trångt, klaustrofobiskt och alla människor som bara pressade på bakifrån. Paniken var inte långt bort där ett tag, men jag överlevde och hann dessutom fynda en del.

I pausen sen sprang vi ut till annexet igen, och då var det betydligt lugnare så tog en sväng in på börjes igen, och en sväng in på sjöhagen. Kollade även på massa annat men vissa hästsaker är ju så sjukt dyra så det är helt sanslöst. Nä, hellre då shoppa mycket saker billigt, än en dyr sak. Jag rider ju ändå inte direkt på den nivån att nån bryr sig om vad jag klär mig och hästen i...

Såååå. Bildbevis!



Från börjes: 2 luvor, 2 schabrak, nosludd i äkta fårskinn, pälsglans, 2 borstar, snoddar och en nummerlapp, samt ett Knallrosadressyrspö från nån snobbig dressyrbutik som jag inte minns namnet på...

.

Extremt opraktiskt men sjuuuukt snyggt fleecetäcke från sjöhagen...




Också från Börjes, träns och gummityglar





schabraken - två från börjes, ett från sjöhagen.


Är faktiskt jättenöjd, särskilt eftersom jag bara betalade 1000 kr för alltihopa... Trist är dock att jag inte hittade det jag verkligen behövde (bett) men det kan jag ju faktiskt köpa vilken dag som på typ hööks. Trist också att både Horze och Lyckås hade i princip exakt samma priser på mässan som dom vanligtvis har i butik... Man vill ju "tjäna" på att handla på mässan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0