Hatar regn!

Precis kommit hem från stallet. Är typ sjukt trött och seg med massa ont i huvudet... Förstår ingenting, tisdagar brukar ju vara bra dagar, då brukar jag vara ledig, jag får åka till stallet och allt brukar bara vara så mys, men idag mår jag skit.

Kan ifs bero på den gigantiska inombordarfinnen jag har på kinden, och som typ inflammerat hela ansiktet. Har seriöst svårt att se på höger öga för att det är så svullet. Skäms som en gris, vill inte visa mig på jobbet imorgon men behöver pengarna så... Men trodde ju att jag skulle växa ifrån finnar? Men tydligen inte. Hatar att vara pizzaface! Tips på allt som funkar mottages tacksamt.

Iaf åkte jag ut till stallet en snabbis. Hade gett mig faen på att lyckas tömköra fjollhästen (han blev helt galen sist och då gav jag upp, tyvärr). Men vaaad händer precis när jag öppnar stalldörren för att gå ut med färdigfixad häst? Jo - det börjar spöregna! Hate it!

Lyckades iaf övertala Wanco att tömkörning inte är farligt, han hoppade runt i typ 3 min men när han märkte att jag inte gav mig så gick han skitfint och tog ut steget massa. Knäppa häst, försöka går ju lixom...

Gick ut en promenad efter och kom att tänka på vilken skillnad det har hunnit bli på bara den här månaden som jag haft han... När han kom dansade han runt i sidled, vattenpölar, trottoarer, bilar och alla brunnslock var LIVSFARLIGA. Idag skrittade han efter mig med långa tyglar, glatt klaffsandes på i vattnet och gick rakt över 2 brunnar! Då blev jag lite stolt faktiskt.

Nä, nu väntar sängen. Hoppas på att morgondagen blir bättre, men då jag jobbar 15-22.15 så misstänker jag att det snarare blir värre imorgon.


Natti natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0