Idag har vi varit duktiga!

Idag förtjänar både jag och Leo en rejäl applåd. Vi hann tvätta 6 maskiner tvätt, diska 2 maskiner och fixa och dona lite allmänt i stallet.

Leo har hela tiden varit på superhumör, och råtaggad till tusen eftersom han får "trycka knappen" på alla maskinerna plus alla lampknappar i hela trappen när vi går upp och ner till tvättstugan.

Stallet gick dessutom super, så skönt att Leo är så gammal att han kan roa sig själv nu. Bara att stänga igen stalldörrarna, ge honom en sopborste, eller en grep, eller en vattenkanna och Voila, glad bebis! Han vill sååå gärna vara med och hjälpa till överallt nu, och inte bara bli buren jämt, och det är så skönt och framförallt så är det roligt att se att han tycker nått är kul!

Dessutom lunchfodrade vi hästarna idag (brukar göra det när jag ändå är ute mitt på dagen, onödigt att tjejerna som egentligen ska göra det kommer förbi stallet om jag ändå är där!) och då satt Leo glatt fastspänd i vagnen och messade sitt "Iiiiiiddda iiiiiidda iiiiiiiddda" och kollade glatt på Bonnie och pekade med hela handen.

För er som inte vet kan jag tala om att Bonnie är en fet, vit ponny i stallet. Och Ida är isbjörnen i Leos djurbok... Likheten är tydligen slående enligt liten Leo.

Idag fick Leo även hjälpa mig att mäta upp hästens "jamjam". Dum idé märkte jag dock då jag vände ryggen till för en sekund, och Leo snabbt som tusan tryckte i sig en näve krafft grund. Hmm. Dessutom hann han svälja innan jag lyckades få honom att spotta ut dom... Och tydligen smakade dom himla gott, eftersom han försökte sno åt sig mer... Mammas knäppbebis.

Efter stall, tvätt och fix så var det dags för mig att åka till jobbet. Snacka duktighetspoäng till mig idag. Synd att det fortfarande ser ut som crap här hemma (för varje sak jag plockar undan dyker minst 3 nya saker upp). Men rom byggdes inte på en dag.

Nu väntar sängen!


(Och ett litet ps sådär bara, visst är nya designen på bloggen kanonfin?!)



Mammas duktiga kille!


Kommentarer
Postat av: sara

jättefin design! Grym:D

2010-10-27 @ 23:12:04
Postat av: kelly

designen blev superfin, och nu ser man verkligen vad allt handlar om. Toppen bra, och bra jobbat idag! :D

2010-10-28 @ 11:40:49
Postat av: Melinda

Hej,



Jätte fin sida Malin! Vad skönt att höra att allting verkar vara bra med er och att Leo också vill hjälpa till med allting. William älskar alla maskiner och vill gladeligen hjälpa till för att få trycka på knapparna... det gäller att passa på... ;-)

Ta hand om er och hälsa!

Stor Kram Melinda

2010-10-28 @ 21:27:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0