Jobb, jobb och mer jobb.

Nej, jag har inte glömt bort min blogg. Men som vanligt, så är det lite mycket runtikring just nu.

Jobbade över två timmar i fredags (det var kaos på jobbet, inte förvånad alls, så går det när man inte har tillräckligt med personal) sedan blev det miljöträning i höstmörkret med Wanco. Det skiftade mellan att han gick kanon och var superduktig, och att han stod still och fnös som ett lokomotiv och blev 3 meter hög. Men men, han är bebis och vi har inte ens kännt varandra i 2 veckor, så han får göra så.

Igår var det jobb hela dagen (hua) men jobbet bjöd iallafall på tårta, alltid något. (Tycker ifs att vi borde få tårta varje dag, med tanke på vilka utskällningar och annat som våra kära kunder brukar ösa över oss. men men).
Efter jobbet kom Anna och mötte mig, och så handlade vi ihop Fredriks inflyttningspresent. (den blev grym!)

Sen bara snabbt hem, fixa till sig, sedan lämna Leo hos mormor och morfar (baaaarnvakt, helt lovley!) och vidare till Fredrik i farsta. Tog bilen så höll mig nykter, rätt skönt såhär dagen efter...

Var faktiskt en riktigt rolig fest, skönt att komma ut och faktiskt göra något. Annars blir det ju mest bara jobb och stallet och sedan sängen...

Idag blir det jobb ett par timmar, sedan hem till mamma och städa. Men först ska jag hämta Leo!

Och jag är faktiskt riktigt taggad för denna dag. Solen skiner, jag har fått mer än 8 timmars sömn för första gången sedan augusti, det är 100% OB på jobbet och jag har fått sitta helt själv och ätit frukost och datanördat.

(sorgen efter vackraste tonar dock ner lite, men livet måste gå vidare, även utan dig min älskade ponny... Men mamma saknar dig, något så fruktansvärt...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0