Jobbhelg...

Denna helg är min jobbhelg. Jobbar ju varannan helg vilket är slitsamt för familjelivet men desto bättre för lönen...

Har ju inte direkt tänkt ha det här jobbet i flera år, men nu medan Leo är liten så är det faktiskt väldigt tacksamt att kunna jobba kvällar och helger, för på så sätt kan vi spara föräldradagar men ändå vara hemma lite längre... (å andra sidan skulle jag inte tacka nej till en dagisplats just nu, vi är liiiite lessna båda två på att bara gå hemma...)

Men iaf. Jobbar hela helgen, skittrist. Massa folk, massa kaos, massa skrikande barn och ännu mer skrikande vuxna. Blir trött i huvudet av att bara tänka på hela cirkusen, och imorgon börjar den om igen. Men men, det betalar räkningarna, så det är bara att le och se glad ut.

Kvällen var iaf mysig, åt middag med älskade mams som kom hit med massa gott (Leos nya favoritmat är tydligen chevréost... suck) sedan var det kvällsfodring och efter det tillbaka till soffan för att fortsätta äta gott och titta film. Mycket mys att träffa mamma igen "på riktigt" och inte bara snabbt när jag lämnar av Leo lr är där och städar.

Nu väntar sängen... Och GLÖM INTE ATT VRIDA TILLBAKA KLOCKAN INATT! (jag tänker absolut inte glömma det, hua, tänk att komma en hel timme för tidigt till jobbet, snacka mardröm!)



Bjuder på bilden, kolla mina ridbyxor... Fatta hur blöööööt jag var när jag ridit klart. Bilden togs 10 minuter efter att jag suttit upp. Man måste vara knäpp om man ska ha häst, helt klart.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0