Seeeegt.

Dagen har varit extremt seg måste jag säga.

Vaknade imorse och mådde skit, kände redan igår när jag la mig att nått var på g i kroppen men hoppades på att jag bara inbillade mig för jag var så extremt trött efter känslomässiga bergodalbanan igår men nä.
Feber och ont i halsen = hemma från jobbet. Jonny fick vara hemma en extra dag med liten Leo som är snorig och febrig han med, så det var riktig sjukstuga här hemma!

Men jag blir så fruktansvärt uttråkad av att bara gå hemma och glo! Dessutom hade vi tvättid.... Så jaa, jag tvättade i princip allt som gick att tvätta, och städade lite allmänt. Hann även med att dammsuga innan jag totaldäckade i soffan, resten av städningen får tas när jag mår bättre.

Jonny och liten Leo fick följa med till stallet på em då Leo inte hade feber längre och vi alla 3 höll på att klättra på väggarna här hemma. Leo fick tillome klappa Wanco, som var superduktig och inte brydde sig ett skvatt om varken vagn eller pratglad bebis.

Tydligen hade Wanco sprungit lite imorse men snabbt lugnat ner sig, dock så är han ju väldigt pratig av sig, så han har gått och gnäggat hela dagen men är ändå lugn och sansad.

Tog en promenad på ett par hundra meter från stallet och tillbaka. Mer orkade jag inte. Wanco skötte sig bra trots att allt var suuuuperläskigt. Det är ju mycket som är nytt för honom just nu, är tveksam till om hästen faktiskt sett vita linjer i marken (typ trottoarkanter, övergångsställen osv) och gatubrunnar. Men trots att det är läskigt så tar han bara ett par steg åt sidan, som max, så det känns bra ändå. Är ju inga dumheter utan väldigt hanterbart, och det kommer vi kunna jobba bort utan problem, det är bara öva, öva, öva.

Kom hem och stupade rakt ner i tv-soffan där vi spenderat senaste timmarna med att kolla filmen "the blinde side". Sjukt jävla bra! Var väääldigt nära till tårarna ett par ggr...

Nu är det dags för sängen, och sedan hålla tummarna för att morgondagen känns bättre, och blir lite roligare! natti natt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0