Som stjärnor...

Läste bok för Leo igår kväll. Kunde inte hålla tillbaka tårarna när jag kom till sista sidan...

Boken handlar om Liten, som är arg och tror att ingen älskar honom, och om Stor, som försöker övertyga Liten om att hon alltid kommer älska honom, boken heter "Vad som än händer".

"Liten såg på Stor och sa, men när vi dött och inte finns och så, älskar du mig då? Kan kärleken bestå?

Stor tog Liten i sin famn och sa, Åh Liten, vem vet sånt bestämt, jag vet bara, att jag ska älska dig jämt.

Tillsammans gick de fram till fönstret och såg ut på månen, och tusen stjärnors mönster.

Stor sa, Där glittrar de i natten, de som en gång var, kärlek är som stjärnor, den finns alltid kvar..."

Överallt finns påminnelserna, överallt finns du. I varenda bok jag läser, i varenda sång jag hör. Överallt finns du. Jag saknar dig min vackraste.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0