Beslutsångest!

Var och provred fina Wanco idag igen. Och nu har jag sån sjuuuuk beslutsångest.

Har 2 hästar som både är skitroliga att rida, trevliga att hålla på med och ligger i samma prisklass och storlek.

Den ena är 5 år gammal, har i princip inte gjort nått alls, rids i dagsläget ca 2 ggr/vecka. Bra stam, trevlig gång, snäll i all hantering och väluppfostrad. Jättefin häst som kommer bli sjukt snygg om ett par 3 år. Riktig gullehäst som bara vill gosa och är helt överlycklig över uppmärksamhet.

Den andra är 13 år gammal, står på min gamla ridskola. Jättekul att rida, fin i munnen. Ej musklad och har tidigare varit behandlad för nått i hovleden men igång för fullt nu. Har bara tröttnat på ridskolan. Riktig rejsponny, var längesedan jag satt på en så rolig häst, provridningen var verkligen jättekul. Häst som gick rakt in i hjärtat, ser ut som en riktig nobody (och ganska ful i dagsläget, behöver klippas och rås om lite mer bara) men åh så personlig jag tror att han kommer bli om han får komma och bli någons bebis.

Så nu sitter jag ju i en skitjobbig sits. Vilken häst ska jag välja? Klarar jag av en unghäst? Vill jag ha en gammal ridskolehäst?

Det vore sjukt kul att få forma sin häst lite själv, å andra sidan så känner jag ju ägarna till häst nr 2, och dom är helt ärliga med allt, och jag skulle förmodligen få hjälp om det dök upp nått i framtiden.

Grejjen är att jag tycker det är lite överpris på båda hästarna. Så min "plan" än så länge är väl att ringa och kolla om någon av dom kan tänka sig att gå ner i pris... Frågan är bara - vilken häst börjar man med att ringa? För man kan ju inte börja pruta och sedan bara "nää vänta jag ska nog tänka på saken 2 dagar till". För helt ärligt - de priset hästarna ligger på idag, det kommer jag inte att ge, för det är helt enkelt för mycket pengar. Då väntar jag hellre ett tag och ser om det dyker upp något annat, jag har ju inte bråttom någonstans...

För det klickade ju lite i hjärtat på båda! Dom är ju så lika, men ändå så olika... åh. Älskade Pilen, kan du inte bara komma tillbaka? Livet blev så jävla svårt och jobbigt och bara SKIT när du försvann. Tänk om, tänk om, tänk om. Du kommer aldrig tillbaka, och jag vill ju ha en ny häst. Men det kommer aldrig kännas likadant igen, din plats i mitt hjärta kommer aldrig någon kunna ta.

Men ändå - det ska ju kännas rätt. Suck, kan ingen annan bara komma hit och tala om för mig vad jag ska välja? Snälla?


Kommentarer
Postat av: Angelica

Hej Malin!

Kul att du kikar på häst, frstår att det är emd skräckblandad fortjusning men jag hoppas verkligen att det går bra och att du finner rätt häst.



Fr det frsta tänkte jag bara säga att det är klart att du klarar av en unghäst, tro på dig själv! (:

Tinky var bara fyra när jag hämtade henne och det var min forsta häst. Du är duktig och med den tid och tålamod du kommer ge det(?) kommer man väldigt långt. Sen tänkte jag tipsa dig om att berätta fr båda ägarna hur det ligger till. Du har kikat och provridit två hästar men vad du anser om dem båda prismässigt. Det är ärligt och konkret. Jag känner ju varken hästarna eller människorna så se det bara som ett litet utomstående tips!

I slutändan tror jag att du gr helt rätt.



Kramar och lycka till!

Angelica, Tinky Fortuna och Peasant Bique.

2010-09-30 @ 00:20:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0