Blandade känslor...

Åh vilken ångest jag har just nu!

Det är inte ens en vecka sedan min älskade Pilgrim försvann. Och jag har redan en provridning ikväll. Jag tror inte ponnyn är någon för mig, då jag tror hon är lite för liten, men det var nått med bilderna i annonsen som gjorde att jag kände att ja, man kan ju åka och kolla iaf.

Men nu sitter jag här och ångrar mig. Vad tusan håller jag på med? Det kommer aldrig, aldrig, aldrig någonsin mer finnas en häst som Pil. Och det jag och han hade tillsammans, det kommer aldrig existera igen... Ändå vill jag ha en ny häst.

Jag känner mig så egoistisk, så känslokall, som redan nu vill ha en ny häst. Är så rädd för vad alla ska säga, vad alla ska tycka och tänka. Som om Pil inte betydde något för mig, fast att han var hela min värld!

Men folk förstår inte hur mycket tankar som snurrar runt just nu. Hur mycket jag saknar min vän... Hela tiden kommer jag på mig själv med att tänka "så fort Jonny kommer hem från jobbet, då ska jag åka till stallet så jag får andas lite!". Men vad ska jag i stallet att göra? Sätta mig och gråta i en tom box? Jag vill så gärna ha tillbaka mitt andningshål, min paus i livet. Jag vill inte ge upp hästeriet!

Saker kan aldrig bli som förut, det förstår jag också. Och med eller utan häst i stallet så kommer jag krascha vissa dagar, det vet jag med.

Jag vill inte ha häst bara för att ha häst. Jag vill ha häst för att jag behöver det. För själen och psykets skull. För att ha någon att gråta hos, skratta med, träna med, utvecklas med. Jag är hästmänniska, och jag mår skit utan hästeriet.

Jag vill inte ha en ersättare, jag vill ha en ny vän. Jag kommer sakna Pil i resten av mitt liv, till den dagen vi möts igen...

Är jag dum i huvudet? Är jag känslokall? Hur länge bör man vänta? Månader, år? Mitt mål är att ha en häst i boxen till januari. Dyker det upp något innan dess, ja då får jag ta det då...

Jag vill provrida, jag vill ha en ny häst. Men ändå inte... Är så förvirrad just nu att jag knappt vet vad jag heter.

Och det finns en STOR nackdel med att åka och provrida. Jag måste ut till Berga och hämta hjälm och stövlar... Jag har inte varit där sedan i fredags. Detta blir inte lätt...

Kanske borde jag bara skita i det?


Kan du inte bara komma tillbaka, snälla?


Kommentarer
Postat av: lill

klart du ska åka och provrida malin,det har inte med dina känslor för Pil att göra,vi saknar honom allihopa här på Berga men vi saknar dig också och vill att du ska må bra, så en ny pålle så snart som möjligt är nog det bästa för dig.hör av dig om det är ngt/KRAM Lill

2010-09-16 @ 14:38:22
Postat av: Sanna

Det handlar inte om att ersätta, och de som har något bakom pannbenet förstår det, så tänk inte på andra utan känn efter vad DU vill. Man kan inte ersätta en vän i och med att det är individer och individuella känslor, men kanske kan du liksom.. hitta en annan vän som kan stötta dig i saknaden.

2010-09-16 @ 17:10:28
Postat av: puzllo

du kommer aldrig hitta en häst som pilgrim och ingen ersättare för honom heller men du kan hitta en häst som du också kan älska och bara för att du titar eller köper ny häst betyder det ju inte att du inte älskar pilgrim



2010-09-17 @ 14:42:15
URL: http://puzllo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0