Lång och händelserik helg!

Herregud vilken lång helg detta har varit! Det har verkligen varit fullt ös från morgon till kväll hela helgen, och nu är jag helt slut... Just nu är klockan några minuter över midnatt, och jag står i köket och broderar som en tok (har ju sålt mängder av saker på tradera, perfekt med lite extrapengar såhär i hästletandet!)

I lördags hade vi kalas för min lilla älsklingsLeo... 25 pers ihopklämda i mammas och pappas radhus. Fullt ös men jättemysigt. Och kanonkul att så många kunde komma! Liten Leo fick en bilbarnstol eftersom han växt ur den gamla, och massa kläder + presentkort och lite sånt.

Bilder från lördagen kommer att komma senare, men glömde kameran hemma hos mamma igår så ah, blir svårt att ladda in några bilder...

Sedan sov jag och Leo över hos mamma. Pappa jobbade och Jonny ville gå ut så... Sover ju fortfarande inte alls bra, och vill verkligen inte vara själv, för då tänker jag alldeles för mycket, och så slutar det bara med att jag gråter sönder mig istället.

Natten gick iallafall bra, sov mycket bättre där än jag gör hemma, antagligen för att jag var heeeelt slut efter kalaset... Mamma tog Leo hela natten + morgonen, så jag fick sova ända till 09.20. Helt underbart skönt!

Efter min lilla sovmorgon och mysfrukost så åkte jag upp för att lämna Leo till en bakfull Jonny, och sedan raka vägen till jobbet.

Egentligen skulle jag ju ha varit ledig, men när dom ringer och frågar om man kan jobba en söndag, då tackar man inte nej, hur less man än är på jobbet. Sjukt bra betalt, och bara 6 timmars jobb, så det var ju rätt slappt ändå.

Efter jobbet (ja, det var sjukt trist att jobba idag med, snacka om att jag går på autopilot där!) så handlade jag. Skittrist att handla själv, men var ju redan där, så passade på. Hade massvis med rabattkuponger, kände mig som en pensionär, men fick över 200 kr rabatt så ja, då känner jag mig gärna som en tant. Alla pengar man kan spara är bra pengar!

Efter handlingen blev det hem till mamma där jag fick middag (tack mamma!) och sedan fortsatte jag jobba vidare där med städningen. (städar hos mina föräldrar varje söndag som extraknäck...)

Och seeen (jag är snart klar, lovar) så åkte jag för att fika med underbara, bästa Anna. Har ju knappt hunnit träffa henne senaste veckan, för vi jobbar om varandra hela tiden, och även om hon var på Leos kalas så var det ju inte direkt som om vi hann träffas och snacka massa skit då. Så vi tog som vanligt en donkenkaffe och satt där och snackade skit i massa timmar. Hann även med ett snabbt besök på City Gross för att inhandla microfiberdukar till mina traderaannonser, och stötte där på en sjukt otrevlig kassörska.

Så sjukt irriterande när människor som är sjukt dryga, och inte de minsta serviceminded ska sitta i en kassa och ha ett serviceyrke! Sätt dig på ett kontor istället eller nått istället för att bara sitta och kaxa med kunderna!

Jag håller ju också på att kräkas på mitt jobb, men jag kopplar ju bort och sitter och är snuskigt trevlig ändå. För jobbet betalar räkningarna så då är man tacksam även om det är skittrist, och så ler man och är glad mot sina kunder. För det är ju faktiskt kunderna som indirekt betalar min lön.

Ajja. Efter att ha släppt av Anna var det raka vägen hem, där jag fortsatte att städa, packa upp mina varor och sedan satte mig för att brodera. Spännande värre va?

Imorgon väntar provridning och jobb... suck.

Ursäkta för skittråkigt inlägg, orkar helt enkelt inte, hjärnan är mos.


Handduk med broderad häst, fin va?


Nosludd innan "frisering" för att framhäva texten...


Babyfilt, tror den köptes som doppresent.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0