sådär segt igen.

Har inte bloggat på 2 dagar nu, mått sådär lite lagom skit nämligen.

Var iaf nyss ute i stallet och red liten Wanco. Började med att skritta ut och tänkte rida lite dressyr på ängen, men efter morgonens regnande var hela ängen alldeles sunkig och blöt, så jag nöjde mig med att skritta runt nått varv. Men självklart hade liten Wanco andra tankar... Han mindes nog vintern och alla galopper på ängen, för galopp var det enda han hade i huvudet....

Så vi studsade fram och tillbaka, Wanco kastade sig framåt och jag gjorde typ tusen förhållningar. Efter 5 min hade jag fått nog, hade noll tålamod för dumheter så då fick sig Wanco en rejäl smäll med spöet på halsen och efter det skötte han sig exemplariskt.

Helt sanslöst vad mysig han var att rida, mjuk och fin, med stadig form och bra tempo. Red upp till vår volt och red där i typ 10 min... Övade mycket åttavolter och herreguuuud han var så mjuk och fin. Ville aldrig sluta rida...

Men men, sen blev det bråttom, för Jonny skulle iväg och kolla fotboll...

ajja, nu sitter jag iaf här och datanördar och väntar på att klockan ska bli tillräckligt mkt för att jag ska kunna gå och lägga mig.


Kommentarer
Postat av: Lisa

Såg din annons på bukefalos och undrar söker du fortfarande medryttare på din häst? Mvh Lisa

2011-04-13 @ 11:33:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0