Back on track!

Okej, nuuu får jag komma tillbaka från min julledighet och börja blogga lite igen! Tycker ju att det är kul att skriva och så, och det är faktiskt kul att kunna gå tillbaka och läsa vad man gjorde för 3 månader sedan, eller hur det kändes då.

Och när allt med älskad ponnyprins hände, åh så glad jag är att jag skrev ner det. Än har jag inte orkat läsa det (eller kollat bilderna från den dagen) men det är skönt att veta att när jag orkar, även om det sker först om 10 år, så kommer jag kunna gå tillbaka och minnas vad som hände.

Dagen idag har iaf varit sjukt kul. Först kom älskade mams hit och så åt vi frukost tillsammans, sedan passade hon litet monster i liljeholmen medans jag var inne hos läkaren. Efter läkarbesöket åkte mams till jobbet och vi mötte upp Anna ist.

Handlade lite lunch med hem, käkade lunch och snackade skit, blev majs och vårrullar. Leo äääälskar majs, och tryckte glatt i sig sin halva. Anna var helimpad av mina majshållare (som jag starkt misstänker har funnits i köket längre än jag har existerat). Efter lunchen började jag baka lussebullar från ett sånt där färdigt paket som dom sålde ut på liljeholmens ica. 10 kr för ett paket lussebullar - klart man måste testa.

Och eftersom vi ändå höll på att baka lussebullar så tänkte vi att äääsch vi börjar julbaket tidigt iår, så vi gjorde både pepparkakshus (som blev skitsnyggt!) och glasyrade massa pepparkakor. JAM!

Snackade mer skit, skrattade så vi grät (iaf anna) och Leo sprang runt helt lyckligt och drog fram allt han kunde hitta, från böcker till kastruller. Dessutom verkade Leo tycka att Anna behöver äta lite mer, för han försökte mata henne hela tiden!

Sedan blev det donken och stallet innan det var dags att åka hem och natta liten.

Fy fasen vad jag älskar sånna här dagar, när allt är nästan precis som det brukade vara. Flams, trams, skratt, lite allvar och bara jaaa. Du och jag tjejen. Skulle gå genom både eld och vatten för din skull! Så skönt med sånna här dagar då man bara är, och då jag är glad. Fler sånna dagar under 2011 tack!


Tack för en supermys dag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0