Herregud vad det är kul att rida!

När det faktiskt går bra!

Red bara ut barbacka typ en halvtimme nu på kvällen eftersom klockan han bli nästan 9 innan jag satt på hästen. Travade ett par hundra meter där marken var jämn, och herregud så bra det gick! Bra tempo, Ok form, och framförallt - stadig form i avsaktningarna och igångsättningarna.

Tränade sedan sidvärts över vägarna och han lyssnade kanon på skänkeln, red med hackamore och då är det ju som bekant lite svårt att ta ledande tygeltag men gah så bra det gick. Var helt lyrisk efter det, så då skrittade vi hem på lång tygel.

åååh jag vill ha bra underlag, en bra tränare och 2 sadlar som sitter bra. Och sen vill jag bli bra på att rida igen, och bara känna såhär varenda gång jag rider. Faen va kul det är att rida när det faktiskt går bra!


Bilden är från helgen, ignorera att jag sitter som en gris, hade för korta läder och för långa tyglar...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0