Ridning ikväll?

Ikväll är planen att jag ska iväg och rida! Har redan varit två vändor i stallet - en imorse för att släppa ut hästarna och för att Wanco skulle skos, och en omgång för att ta in hästarna.

Lite jobbigt med insläppet bara, för det är en häst i stallet som beter sig så jäkla läskigt att jag börjar tycka det är jobbigt. Han stegras, bits, sparkas och har sig. Dessutom gillar han att slita sig (trots kedja) och när han kommer lös attackerar han... Extra läskigt är det förstås när jag är där ensam med Leo - för om jag skulle få en spark och bli medvetslös eller riktigt skadad, då kan det ju dröja timmar innan någon hittar mig...

men men. Ikväll ska jag iaf rida, och passa på att städa och fixa lite i stallet. Minns inte ens när jag var i stallet och red sist på en kväll, och bara var. Så det ska bli grymt skönt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0