Äntligen lyckades veterinären komma ut!

Har sedan i måndags försökt få ut en veterinär för att vaccinera och kolla tänderna på liten Wanco. Eller ah, grejjen är att jag ringde för 2 veckor sedan och bokade en tid i måndags.

Då det fortfarande var kallt när jag bokade tiden kom jag och veterinären överens om att han skulle ringa mig en halvtimme innan han kom ut till stallet, så att jag och liten Leo skulle slippa sitta och vänta i 2-3 timmar ifall veterinären skulle få in ett akutfall...

Men jaaa, vad hände? Hela dagen gick, veterinären kom inte, hörde inte av sig och inte heller hade han telefonen på. suck.

Så då ringde jag på tisdagsmorgonen till en annan veterinär från samma ställe, som behandlade Pils fång första vändan... Och så skulle den veterinären komma ut istället. Också han skulle ringa en halvtimme innan han skulle ut till stallet, eftersom vi skulle klämmas in med kort varsel där det passade veterinären, och skulle vara beredda på att veterinären kunde komma allt mellan 10-17.

Men vaaaad händer då? Jo - veterinären glömmer mobilen hemma. Han chansade, åkte ut till stallet ändå, men nä, där var ju inte jag, för jag satt ju hemma och väntade på ett telefonsamtal... Vid det här laget började jag tycka att det var något komiskt, och visste inte om jag skulle skratta eller gråta åt eländet...

Men igår morse lyckades ÄNTLIGEN veterinären komma ut. Vi löste det helt enkelt så att veterinären kom ut vid 07.30, innan han började sitt pass för dagen, och så slapp vi missförstånd och andra patienter! Woho!

Liten Wanco var ifs jättemisstänksam mot veterinären, och fnös och hade sig, men allt gick bra ändå, och tänderna såg också bra ut. Duktiga häst!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0