Galet bra idag!

Herregud, jag red så sjuuukt bra imorse! Kredd till mig i massvis!

Och Wanco var också massa duktig! Eller ja, det började med att han var sjukt fjollig för precis allt när vi skrittade fram i skogen. Och jag var sjukt grinig på honom för det, tyckte att han bara skulle skärpa sig.... Kändes nästan värre än när jag var och provred (och då var han iiinte rolig nånstans kan jag lova). Jag var supernära på att ge upp och bara slänga ut hästfaen i hagen efter 15 min, men så fort jag kom in på ridbanan var det som om Wanco äntligen fattat att matte menade allvar, och herrejääävlar.

Han var sååå snygg, superkoncentrerad, mjuk, fin... ååh. Jag bara satt i princip, och ökade och minskade tempot. Traven var heeelt underbar, jag blev helt kääär.

Galoppfattningarna såg säkert ut som skit, men han fattade rätt galopp och höll tempot jag bad om, så ah, där är jag nöjd med.

Så nöjd med mig själv att jag inte lessna och gav upp där efter framskrittningen. Och sjukt nöjd med Wanco som har utvecklats jättefint på bara några månader, och som faktiskt börjar lyssna på matte nu för tiden!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0