Ridbilder!

Snällaste Jossan var med ut idag till Wanco, och fotade lite medan jag red dressyr på volten! Stundtals gick det så himla bra, jag måste bara bli bättre på att sitta emot när Wanco kör upp huvudet. Mer magmuskler på mig och mer dressyr för hästen med andra ord!

Eftersom Wanco var så himla duktig avslutade vi med en liiiiten busgalopp på ängen. Eller ja, det var iaf tanken, men Wanco var överlycklig och på bushumör så han drog iväg i vääärsta galoppen. Och sedan kom vi till ett dike... och där hoppade jag, men hästen stannade. Så jag gjorde en jättesnygg volt över huvudet på Wanco och landade rakt på rumpan i djupsnön. Skrattade så jag nästan kissade på mig. Wanco var iaf snäll och stod kvar tills matte slutade skratta och lyckades kravla sig upp igen, seeeen drog han på nytt. Haha, busiga knashäst. Men men, är man unghäst så är man, och då måste man få springa av sig buset ibland!

Börjar faktiskt kännas riktigt bra det här med Wanco... Känns skönt. Ridningen funkar, personkemin funkar och Wanco blir bara trevligare och trevligare för varje dag som går. Ska bli kul att se hur fin han blir nu när våren närmar sig, och man kan börja rida ordentligt igen!





















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0