på g till g.mormor!

idag blir det fika ute hos älskade gammelmormor i farsta. Rätt häftigt ändå att vi är hela 5 generationer nu!

Gammelmormor är alltså min pappas mormor, och har betytt galet mycket för mig under hela min uppväxt. Hon hela 70 år när jag föddes, men under vartenda skollov kom hon upp till sthlm och passade mig och lillebror, så att vi kunde få vara hemma istället för på fritids när våra föräldrar var tvugna att jobba.

Gammelmormor har lekt kurragömma med mig i vår galet lilla tvåa i gröndal (hon gömde sig alltid bakom dörren till mitt rum, eller i garderoben, men jag var snäll och låtsades leta ändå), och hon har spelat super mario med lillebror.

Älskade, underbara gammelmormor, som aldrig någonsin glömde att köpa julklapp till pilen (morötter och knäckebröd) och som alltid, alltid, alltid har funnits där.

Ibland känns det så dumt, för vad jag ger jag tillbaka? En fika nångång ibland.

Faen, det suger att bli vuxen och aldrig ha tid för nått, inte ens för människorna du älskar allra mest i världen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0