ååååh varför måste jag bry mig?

Något jag inte klarar alls är att se djur lida... Så min kväll ikväll var inge rolig... För att inte hänga ut nån ska jag bara dra det i korta drag...

Häst i stallet har extremt ont i ryggen. Skavsår på manken som ingen sett... Hästen står täckad dygnet runt...
Vi behövde vara två personer för att få av hästen täcket. En som höll i hästen och en som tog av täcket. Hela hästen skakar, hoppar runt och försöker resa sig. Ögonen vidöppna och hela hästen skrek verkligen SMÄRTA!

Vad gör man när man inte får tag på ägare? Man vill ju inte gå över huvudet på någon... Och när täcket var av och hästen fick stå för sig själv så blev den ju lugn.

Hade det varit min häst så hade jag ju för det första försökt bremsa hästen och sedan kolla såret noggrant. Hade det inte funkat, så hade jag antingen ringt ut jourvet eller bokat akuttid på klinik. Ryggen är ju så känslig... det kan ju bara vara ett litet sår... men det kan ju också vara en rejäl skada.

ah faen. Hela kvällen blev kaos, jag hann inte rida... Ägaren är skitsur på mig av oklar anledning. Inget "tack snälla för att du ringde" eller nått... till saken hör att ägaren är bortrest - och lämnat ansvaret för hästen till ett barn som har noll koll... Inga nr till nån är lämnade, inte till hovis, veterinär, försäkringsbolag eller nått...

Jag önskar såååå att jag inte blev så illa berörd av sånt här, att jag inte blir så ledsen för stackars hästens skull... att jag inte kände att jag nu måste hålla koll på stackars hästen...

Och varför blir jag så arg för att ägaren är arg på mig? JAG har ju inte gjort några fel, så varför skrika på mig? HJälp hästen istället!!!!

åååh ni märker ju... tusan vad irriterad jag är fortfarande!

dessutom hann jag inte rida... buhu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0