Gnällkärringen är igång igen!

Har precis skickat ett vackert litet klagomail till SF.

Var på bio nyss med älskade Anna, och såg hungerspelen. Fasen va tid det har tagit att bara hitta en kväll och tid som passar oss båda att gå på bio... Förväntningarna på kvällen var med andra ord ganska höga (jepp, jag är småbarnsmamma och noll liv, jag blir helt till mig i trasorna av tanken på en biokväll, ni får gärna skratta men så är det!)

Men gissa vad som hände ungefär 15 min in i filmen?

Jo - självklart kommer det 4 fjortisar in och sätter sig bredvid oss! Och jävlar i mig vad de höll på! Skrek, hoppade i sätena, pratade, visslade och sprang fram och tillbaka i salongen. Att de dessutom luktade som åhlens parfymavdelning gjorde ju inte saken bättre... Inte skärpte de sig heller av att både jag och anna hysschade på dom och att halva salongen bad dem vara tysta...

Pratade med en anställd utanför bion sen och svaret jag fick var bara - du skulle sagt till under filmen, nu kan vi ju inte göra nått?!

Blir bara sååååå trött på den inställningen! Ska alltså JAG, som betalat 110 kr (!!!!) för min biobiljett för en film jag verkligen längtat efter att se, gå ut ur salongen, leta upp nån anställd och sedan be dem ta bort störningsobjekten?

Det enda som händer isf är ju att JAG missar kanske 15 min av filmen. En film som JAG betalat för och som jag faktiskt vill se hela. Hur tusan ska jag kunna avgöra att det säkert inte händer nått viktigt under de närmaste minutrarna? Jag har ju inte sett filmen tidigare?

Nää, visa dina medmänniskor respekt när du vistas i allmäna utrymmen. Skratta, gråt och viska gärna tyst med ditt sällskap, men förstör inte för oss andra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0