Hästshopping är rolig shopping!

Vet ni varför det är så himla kul att köpa hästsaker?

-Jo för att man köper nått som man faktiskt "måste" ha, som sällan behöver testas och som aldrig sitter fel om man redan innan vet storleken. Hästar har det minsann bra, slipper stå i ett provrum och klämma in sin feta röv i ett par för små jeans, bli ledsna när de inser hur bleka och feta de blivit under vintern och dessutom slipper dom betala!

Så idag tog jag lite "ledigt" från sjukt barn i en timme och åkte och köpte lite saker till hästen... Kom hem med ett ridtäcke (supergulligt i babyblått med motiv av lena furberg på sidan), ett två-delat bett, ett hackamore, en svansreflex, en luddig grimma och ett par vintervantar till mig. Allt detta för 268 kr. Jag ääääälskar rea!

Var lite sugen på att köpa lite nya schabrak också, och ett par lindor med matchande luvor, men någonstans måste jag inse att jag har alldeles för mycket hästsaker redan... Och det är nog faktiskt smartare att tvätta schabraken än att köpa nya hela tiden... Allt det jag stod och suktade över var dessutom vitt - dvs går bara att användas till tävling i princip... Och hur ofta tävlar jag?

Så nej, jag lyckades hålla mig i skinnet och kom bara hem med saker som faktiskt behövs. Särskilt nöjd är jag med inköpet av det tvådelade bettet då det dels kostade 29 kr, och dels var i storleken som Wanco behöver, nämligen 10,5.

Liten w är ju annars galet svår att hitta bett till... Ofta slutar det med att jag får köpa 11,5 och sedan sätta gummiringar på = skitfult, eller att jag får köpa 10.5 bett som är tänkta för en betydligt mindre ponny och därför är jättesmå bettringar på, vilket ser skitskumt ut, eller köpa bett i 10.5 som är tänkt som bridongbett och då är dom supersmala vilket herrn inte verkar gilla alls. Men detta bett var verkligen perfekt i mina ögon! så nu får jag hoppas att hästen håller med också, haha...

Nu ska jag ta en powernap, och sedan åka hem till mamma som ska hjälpa mig med litet monster (barnet, inte hästen) inatt eftersom Jonny är borta och leo fortfarande är halvsjuk och grinig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0