Hemma igen!

Sådär ja, då var vi äntligen hemma igen!

Liten mår nu bra igen (dock något jetlaggad, men det är vi allihopa så det är ju mindre konstigt..) men eftersom vi fortfarande inte riktigt vet vad det var för fel på honom där i thailand, så har vi nu fått en läkartid på fredag där typ tusen prov och odlingar ska tas.

Läkarna i thailand var ju som sagt jättebra, om dom har tydligen en bra läkarutbildning där, men deras engelska var verkligen under all kritik. Dessutom är jag något tveksam till deras "quick-fix"metoder, dvs ge massvis av antibiotika till allt och alla, och skit i att ta odlingar, så löser sig säkert allt.

problemet när man ger sådär mkt antibiotika är ju tyvärr att magen slås ut lätt på någon som är liten... och dessutom blir man då mer mottaglig mot annat skit... detta enligt en svensk läkare som jag ringde i panik från sjukhuset i hua hin (den telefonräkningen kommer bli jäääättekul att betala. lr inte.).

Så fredag är det alltså dags för lite ordentliga prover. Tills dess får liten hållas hemma. Och nu i februari är det ju dax för dagisbyte också! Men innan vi sätter våra fötter på nya dagiset vill jag faktiskt veta vad felet var... Vore mindre kul om han lyckades smitta alla stackars barnen på dagis med salmonella eller nån skum thailändsk bakterie... Jag har nämligen en svag känsla av att de andra föräldrarna skulle bli mindre glada på oss då...

De få dagar som ingen var sjuk hade vi dock en jättemysig resa i thailand! Nu ska jag sätta mig och skicka både lite ris och ros till fritidsresor... Ros till vår underbara reseledare som tillome kom förbi sjukhuset, som fixade översättare och hela tiden hade ett glatt humör och lyckades locka fram skratt och leenden från oroliga föräldrar, och ris för att hotellet helt hade glömt bort vår bokning och dessutom ville ha xtrabetalt för att vi skulle ha sonen på rummet i xtrasäng (en son som vi redan betalat för, dessutom!).

uppdatering följer, tills dess, håll er friska allihopa, för sjukhus är bajstråkiga att sitta och glo på, tro mig, jag vet! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0