Snöööö!

Åh vad jag älskar snööööö!

Hade utsläppet imorse och tog med mig mamma och Leo ut till stallet (roligt man kan ha klockan 6.00 en söndagsmorgon va?). Leo var överlycklig i bilen på väg ut, och satt och sa MASSA SNÖ MAMMA! hela vägen ut, sötunge...

Leo är ju fortfarande lite dålig så han vill helst att man ska bära runt honom hela tiden... Men gud så han sken upp när vi kom till stallet. Hjälpte till att ge alla hästarna mat, konstaterade att Bommy (Bonnie) var trött, Ellen (ella) var hungrig, Pingen (kingen) hade flyttat, Acko (Wanco) ville mysa och att Sunyy (Sunnie) var fin. Helt otroligt vad ungen kan prata ändå, och vad han kommer ihåg...

Sen roade vi oss med att sopa, mocka, bära vatten, vinka till alla som gick förbi och sen så tog vi en kakpaus (bara han äter så är jag glad, alltså bestod frukosten idag av först Oreos och sedan mcdonaldspannkakor).

Ingen kramsnö ute men jag visade Leo hur man kunde fånga snöflingor på tungan och slänga snöbollar på nono, haha!

Wanco var också överlycklig över snön, stoppade ner hela näsan i snön på stallplan och nosade runt som en liten hund, innan han frustade så snön flög överallt vilket både Leo och hästen tydligen tyckte var skitkul, för W gjorde om det ett par gånger och Leo skrattade så mycket att han trillade omkull...

Sen fick Wanco springa lös på volten och springa av sig allt bus och herrejäklar vilken glad skithäst det var. Så kul för han vet precis vad han kan göra så fort jag släpper grimskaftet så Wanco sprang runt och bockade och hoppade jämfota på volten och jag gick in i stallet och sopade, haha.

Sen blev det donkenfrukost och därefter raka vägen hem till sängen igen... Och liten sover fortfarande... Märks att han inte är helt hundra än. Imorgon ska 3 prov till tas, och sen är det bara att hålla tummarna för att provsvaren kommer tillbaka fort!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0