Wanco MW

Wanco är min nya häst, och jag hämtade hem honom kvällen den 5 oktober 2010.

Han är reggad som tysk ridponny men är född och uppvuxen i Sverige, på stuteri MW.

Wanco och jag har samma födelsedag, vi är båda födda 21 mars. Dock rätt många år ifrån varandra då Wanco fortfarande är bebis, han är född 2005.

Tror att Wanco kommer bli himla fin med lite tid, kärlek och muskler. Än så länge tar vi bara dagen som den kommer och försöker lära känna varandra, men till våren/sommaren så hoppas jag att vi kanske kan starta någon lättare klubbtävling eller clear round... Men vi får se vad som händer!

Wanco är mätt som treåring, och var då 147.7 cm hög. Jag har inte hunnit mäta honom hemma än, men är ganska säker på att han har vuxit en bit överponnymåttet (vilket passar mig som liten vuxenryttare perfekt!).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0