Pilgrim

Min älskade ponny Pilgrim, eller Matteus som han egentligen hette, kom till mig som foderhäst en regnig kväll den 25e oktober 2005.

Vi hann gå igenom mycket under våra 5 år tillsammans. 4 olika stall, 3 olika jobb, gymnasieutbildning, studenten, glada partyår, flytt hemifrån, graviditet och Leo´s första år.

Pilgrim var en korsningsponny, angloarab/andalusier, född 1998, och han var mitt ALLT.

Aldrig förut har jag älskat någon så som jag älskade den hästen... Visste från första gången jag såg honom, att han var min. Utan att tveka hade jag gått genom eld för den ponnyn, och han hade gjort desamma för mig. Pilgrim var min själsfrände, mattes bortskämda, stora bebis och han visste precis hur vacker och speciell han var.

Pilen var en mkt speciell häst, med mycket hjärna, och massvis med egen vilja. Han var min stora bebis, och följde mig vart jag än gick, som en stor hund. Han var världens bästa barnhäst, älskad och omtyckt av alla som träffade honom. I mina ögon var han den perfekta hästen.

Den 10 september 2010 fick han somna in i sin älskade sommarhage. Jag var med ända till slutet och det var utan tvekan det värsta jag har gjort i hela mitt liv.

Nu är min älskling, min ögonsten, min vackra pilgris, världens finaste ponny borta. Men i hjärtat finns han alltid kvar, och det går inte en sekund utan att jag saknar honom.

Vila i frid vackraste Pilgrim...















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0