Trött, tröttare, träningsvärk!

Har inte hunnit datanörda något på hela helgen, för jag har varit en riktig liten hästtönt både lördag och söndag!

Sååå. Liten uppdatering:

Lördag:
Hade morgonfodringen. Ellen kom ner vid 9 tiden till stallet, och så tog vi en uteritt i morgonsolen. Det är sååå skönt att rida sådär tidig. Jag menar - vem förutom en hästtönt är vaken och ute klockan 9.30 en lördagmorgon? Red över glömstavägen och bort till ängarna, där vi busade runt ett tag. Jättehögt gräs så Pil fick lyfta ordentligt på fötterna. Red lite volter och gjorde även galoppombyten på en 8avolt. Gick riktigt bra! Visst, ingen form eller krav sådär men han lyssnade kanon, så resten kommer sen det med. Körde lite busgalopp på slutet och sedan skrittade vi tillbaka mot stallet med två riktigt svettiga hästar.

När vi kom tillbaka badade vi både Limpan och Pil med nya rosmarinschampoot jag har köpt. Luktar riktigt gott! Så skönt att ha en häst som står still medan man duschar honom. Enda han inte gillade var när jag sprayade ansiktet på han, men jag gillar inte heller att få kallvatten sprutat i ansiktet, så han är förlåten, haha.

Betade hästarna efter i solen, så att dom fick torka lite, och sedan var det dags för mig att åka hem och hämta Leo och min mams.

Sen bar det av till Babyland, där vi handlade strandkläder och lite annat smått och gott till bortskämd bebis. Hade massa presentkort där, så betalade bara 1 kr för allt, sånt är alltid trevligt! Och nu är Leo rätt rustad för turkland, med UV-dräkt, badskor, strandtält och massa annat. (herregud vad jag längtar efter Turkland nu, fatta att det bara är 12 dagar kvar!)

Hann med en handling på kvantum också, Leo var överlycklig över att få sitta i kundvagnen, för av någon konstig anledning tycker han att det är jättekul... Bra att någon är road av att handla mat iallafall, för jag tycker inte att det är sådär jättekul. Dessutom är det så fruktansvärt dyrt med mat! Men men, äta bör man, annars dör man, så det är bara att betala och se glad ut.

Lämnade av Leo och mamma hemma hos mamma och pappa, och sedan åkte jag iväg till stallet igen. Skulle provrida nya dressyrsadeln. Testade lite utan stigbyglar först, och tyckte den satt helt ok, så jag satte fast stiglädrena. Lite läskigt kändes det ändå, för tänk om den inte passar om någon vecka typ, då är det ganska många tusenlappar kastade i sjön. Men men, hästen måste ju ha en ny dressyrsadeln, för den gamla är alldeles för smal... Trist men så är det.

Hade tänkt rida uppe på Enliden, men där hoppade 2 st, så fick hålla till nere på vår lilla volt. Gick helt ok ändå, men jag HATAR verkligen vår volt. Den är helt ojämn, lutar, är hård på vissa ställen och mjuk på andra. Dessutom är den superliten och det stör mig att man inte ens kan ligga på mittvolten och göra nått ordentligt arbete. Förstår inte hur de andra orkar rida runt på den, särskilt inte när de är flera. Själv har jag fullt sjå med att inte krocka med mig själv när jag rider där... Men men. Pil blev iallafall riktigt fin på slutet, och då slutade jag när det gick som bäst.

Tog in hästarna och kvällsfodrade vid 21.30 och sedan åkte jag hem och somnade på soffan, helt slut. Pensionär-Malin. haha. Hade lite dåligt samvete, hade ju barnvakt och allt, egentligen borde jag ju passat på att ha en utekväll, men det enda jag verkligen ville var att ha en riktig stalldag och sedan sova ordentligt. Man prioriterar inte riktigt nu, som man gjorde för två år sedan...

Söndag:
Sov sådär riktigt dreggelskönt ända till klockan 10. Det var heeeelt underbart att få så många timmar sammanhängande sömn. Åt frukost i solskenet på balkongen tillsammans med Jonny, sedan åkte jag mot mamma för att hämta henne och Leo.

Sedan bar det av till stallet igen. Red dressyr på Enliden medan mamma filmade och fotade. Det gick så sjuuukt bra, men när jag tittar på bilderna i efterhand så ser det ut att gå förjävligt. Men på filmerna ser man ju att det går bra. Skyller på att mamma bara lyckades fota när han gick som en giraff, eller precis när jag skulle fatta galopp eller bryta av eller nått. Skulle sååå gärna vilja ha en riktig kamera att fota med, men ah. Det kommer när jag blir miljonär.

Leo satt och skrek i ett hörn på ridbanan (glädjeskrik, han äääälskar hästen) så filmerna är rätt spännande. Dessutom är min mamma duktig på att prata mitt i filmerna. Suck. Leo fick iallafall rida lite (eller ja, åka häst) efter att jag ridit klart. Tur man har världens snällaste barnhäst. Leo lyckades få tag i ett av Pilens morrhår när han skulle klappa Pil. Vad Pil gjorde? - jo han stod och sov... haha.

Skrittade ut efter och red förbi en tomt där 3 barn blev överlyckliga över att det kom en häst förbi, och ville klappa. Pilen fick mycket beröm för sina fina flätor i manen, och samtliga 3 barn tyckte att Pilen såg precis ut som Pippis häst lilla gubben! Ingen aning om vart dom fick det ifrån dock, då Pil är fux, och lilla gubben var, så vitt jag vet, vit med svarta prickar?

Blev hem till mamma för att äta lunch, sedan hem och lämna Leo hos Jonny och sedan åkte jag tillbaka till stallet och red ut med Ellen. Red bort till ängen igen och busade runt lite, sedan tog vi en låååång skrittrunda hem. Mycket mys.

Herregud vad långt det här blev nu... Men men, ska lägga in lite bilder också. Inte för att jag tror någon har orkar läsa hela texten (eller?). Men det är ju ändå mest för min egen skull som jag skriver så...

Framridning, skritt.


Trav


Galopp (helt otroligt, han går inte som en giraff!)


Galopp, trampar under sig riktigt bra!



Klappa fint!



Två duktiga killar - en stolt mamma



Pilens "fina" flätor...



Busgalopp på ängen



Ellen och Liverpool



Finns det något härligare än detta?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0