Frihet!

Ibland behöver man bara vara sig själv för ett tag. Lägga mammarollen och duktiga flickvännen på hatthyllan, skaka av sig hemmadammet och bara vara sig själv med en kompis.

Nyss hemkommen från en enkel fika på donken med bästa vännen Anna känner jag mig så himla mycket bättre än jag gjort på länge! Det behöver inte vara något avancerat, jag behöver inte vara borta i många timmar, men att bara få vara iväg en stund och snacka skit, det kan jag leva länge på sedan!

För ibland är det faktiskt lite jobbigt att inse... Jag älskar min son över allt annat, mer än själva livet, men ändå. Jag är inte ens 22 än, och de flesta tjejerna i min ålder leker inte mamma pappa barn på heltid.

Jag hann inte göra allt det som man "ska" göra innan man bildar familj. Jag åkte aldrig på någon jorden runt resa, jag var aldrig någon ansvarslös student, jag har aldrig bott helt själv, och jag gör sällan något bara för min egen skull.

Inte för att jag vill byta bort mitt liv som jag har nu, inte för någonting i hela världen, men ibland måste jag komma bort. För jag är så mycket mer än mamma, flickvän, anställd, dotter, hästägare. Jag är jag, jag är Malin, och ibland måste jag få vara bara jag.

För det är så lätt att tappa bort sig själv i alla duktiga roller, alla måsten och alla "jag ska bara". Ikväll fick jag vara bara Malin för ett tag, och det var så himla skönt!

Det gör mig inte till en sämre mamma, en sämre flickvän, en sämre dotter eller en sämre hästägare, utan snarare tvärtom. Det här kan jag leva på i flera dagar.

Tack Anna för att du drar ut mig och låter mig leva som bara mig själv ibland, för det är så lätt att glömma bort sig själv... Kärlek till dig och alla våra minnen!


Kommentarer
Postat av: anana

oh yeah! massa kärlek till dig! saknat dig, mys o träffa dig ikväll även om det inte vart så länge! <3

2010-03-18 @ 22:18:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0