Knökfull dag idag igen!

Ibland känns det som om dygnen borde ha 36 timmar, för då kanske jag hade hunnit med allt. Eller nej förresten. Inte ibland. Alltid.

Idag har jag iallafall hunnit betala en hel del räkningar, innan det blev dags att köra iväg för att hämta upp Anna panna för en tur till forum nacka. Vi hann även tanka på vägen ut. Herregud vad det är dyrt att köra! Även om det är värt det för att slippa åka den satans kollektivtrafiken! (DÖD ÅT SL!). 650 kr fattigare begav vi oss till forum nacka...

Väl där inhandlades present till världens finaste mamma (mors dag på söndag, glöm inte det alla!!!), solskyddsfaktor 50 till Leo inför turkland, en klänning på rea till mig (som jag såg smal och snygg ut i, tjoho på den!) och lite annat smått och gott.

Drack även en sjukt god smoothie. Dom gör sanslöst goda smoothies på "the naked jucie bar". Herregud. Skulle kunna trycka i mig en sån till frukost, lunch och middag 7 dagar i veckan utan problem.

Hann även med att träffa på finaste Joanna som jobbar i en skobutik där, så vi var inne där och snackade lite skit och kollade skor. Ska förhoppningsvis träffas ordentligt i nästa vecka för en fika, mys.

När vi hade shoppat färdigt åkte vi ut i spöregnet till stallet för att ta in hästarna... Var rätt mycket folk i stallet, så behövde bara ta in Glenn och Pilen, skönt. Inga täckesbyten och skit nu heller, så det tar ju noll och ingen tid alls att ta in hästarna.

Körde bort till Dalaträ efter insläppet för att köpa spån, men självklart var det slut... Så vi körde ut på äventyr till haninge för att handla där istället. ROAD TRIP! Köpte spån, handlade glass, köpte nosludd som jag ska brodera och sedan bar det av hemåt.

Hemma väntade Jonny, och sen blev det till att åka till flempans polisstation för att fixa pass till liten (varför låter det som om jag bara suttit i bilen hela dagen?). Var såklart väntetid i hundra år (okej inte så länge, men en timme iallafall) men bilden på passet blev så himla söt! Ska åka och hämta passet om högst en vecka, dom skulle smsa, skönt. Så rumpa på alla er som förskräckt utbrist "Men HERREGUD har ni inte fixat pass till ungen än?!". Det var inte alls för sent. Nix. För det är klart om en vecka, och vi åker om 3 veckor och 3 dagar. Rumpa.

Sedan tvingade jag med Jonny ut till stallet, och medan jag snackade lite skit med folket där, och pussade på stora bebisen så bar Jonny in spånet. Bekvämt. Synd att man inte kan tvinga med han jämt och be honom göra allt skitgörat medan jag bara glassar runt. Hade varit väldans trevligt.

Stora bebisen fick ha pjamas på sig inatt. För jag är en fet hönsmamma, och det regnade faktiskt. Och var bara 10 grader ute. Stackars häst. Tänk om han skulle frysa? Jag menar, jag frös ju, och inte hade jag velat sova naken utan täcke när det bara är 10 grader ute? Klart hästen måste ha pjamas då också.

Efter stallet släppte vi av Jonny hemma, och så åkte vi hem till min mams. Länsade deras kylskåp som vanligt, sedan passade mamma Leo medan jag städade. Inte så intressant egentligen, men det betalar av lånen, så jag gör det och ser glad ut (för er som inte vet, jag lånade pengar att mina föräldrar för 3 år sedan för att köpa hästen, och nu när jag har varit mammaledig så har jag fått städa av lånen istället för att betala av dom. Mammas idé och inte min, och vi "vinner" ju båda på det, så det känns bra).

Kom hem strax efter 22, och nu väntar sängen, i vanlig ordning alldeles, alldeles för sent. Som sagt... Tänk om dygnet ändå hade 36 timmar... Fast jag antar att man hade varit stressad och klämt in för mycket saker på de 36 timmarna också. Men ändå. Önska går ju.

Natti Natt.


Kommentarer
Postat av: daniela

Shit, du får tagga ner lite Malin ;) Inte nyttigt att ha sådär mkt o göra! Och rumpa på dig själv du ;P Pusssssssssssssssssssssssssssss

2010-05-26 @ 08:11:42
URL: http://havannasmamma.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0