Ohj, herregud vad mycket som hänt sedan sist!

Jag är riktigt dålig på det här med att blogga. Ofta kommer jag på att jag har glömt att skriva ner min dag, men då ligger jag redan i sängen och har absolut ingen lust alls att gå upp för att sätta mig och skriva ner det... Här kommer iaf en liten snabb sammanfattning av veckan som gick...

Torsdag:
Jag och Leo fick sällskap av Daniella och Havanna in till hornstull på en promenad. Sjukt härligt väder, så vi gick ju inte så snabbt, men vi snackade iallafall en massa skit precis som alltid, och jag vet att Daniella egentligen tycker att min humor är klockren, trots att hon försöker dölja det. Var mys iallafall. Sedan hoppade jag och Leo på bussen in mot stan.

Lyckades träffa en gammal klasskompis från lågstadiet på bussen, lite kul sådär, och totalt otippat. Annars var det väl inget spännande med att åka buss. Jag hatar kollektivtrafiken. Den är hemsk. Således är det alltså ett äventyr att åka buss för Leo, som annars är van vid sin fina, luftkonditionerade bil...

Åkte iallafall in till skanstull där vi mötte upp en gammal klasskompis, Sandra. Hon har typ varit runt och rest i hela världen i hundra år, så vi har inte träffats ordentligt sen vi tog studenten... Och det var 3 år sedan! (Herregud vart har tiden tagit vägen? Känns som om det var några månader sedan bara...)

Vi köpte iallafall löjligt stora muffins på muffinsfabriken (love it!) och gick till nån park. Var riktigt kul att träffas igen, vi hade ju rätt mycket att gå igenom efter 3 år! Men det var skönt att inse att det fortfarande är lätt att prata med Sandra, kändes inte alls som om det var 3 år sedan sist. Alltid kul med sånt folk!

Efter några timmar i solen åkte jag och Leo hem, eftersom jag skulle jobba. Väldigt intressant.

Fredag:
Jobbade hela dagen. Skittrist. Dessutom hade jag en riktigt äcklig äckelturk i min kassa, som rapade mig i ansiktet. Och försökte betala med ett trasigt kontokort. Trodde jag skulle kräkas. Usch, luktade äckligt gjorde han också. Och så var han fet. Och ful. urp. Slutade iallafall med att jag tryckte på "larmknapp" så chefen kom och stod med mig tills äcklet hade gått.

Kollade talang på kvällen, och käkade indiskt med Jonny. Mådde skit på kvällen, och spydde som en gris. Tyckte extremt synd om mig själv. Men tog en citadon innan jag gick och la mig, och sedan tog underbara Jonny Leo hela natten så jag fick sova. Det var obeskrivligt skönt!

Lördag:
Knökfull dag! Började med frukost på donken med Anna, vidare till solna för nagelfix.

Körde på rosa naglar igen, jag är helt kär i färgen fortfarande, och har lite svårt att släppa den. Får se om jag klarar av det till nästa gång. Men den är ju så fiin! Särskilt nu när man börjar få iallafall lite färg också...

Efter nagelfixet blev det hem till mamma och pappa, där Jonny och Max grävde och hade sig inför verandaombygget. Mamma tog hand om Leo (som dagen till ära hade fått både en gunga i trädet, och en pool på baksidan. Kan han bli mer bortskämd?) medan jag tvättade bilen.

Sedan körde pappa och jag iväg till Vällingby för att besiktiga bilen (underbara mamma hade lyckats hitta en sista-minuten tid, därför det blev i vällingby). Bilen gick iallafall igenom, bara en lampa som behöver fixas! Helt underbart, jag var beredd på att det skulle kosta massvis med pengar, och att det skulle bli iallafall en ombesiktning, men vi klarade oss! Woho!

Blev stallet och en kanonmysig barbackatur i solen efter bilbesiktningen. Klättrade runt lite i skogen och tog en kort galopp i en backe. Så mys! Kände att jag red som en kratta dock, och jag hade klänning och leggings på mig, så det såg nog rätt kul ut... Men sånna dagar måste man få ha som hästägare också! När man bara lallar i skogen och åker häst! Hade insläppet och kvällsfodringen, så jag var väl i stallet en 4 timmar iallafall, hann inte med allt som behövs göras, men mycket iallafall!

Jag och Leo sov över hos mamma och pappa sen, eftersom Jonny skulle ut. Lyx för mig eftersom mamma tog Leo hela natten + morgonen! Bortskämd man blir så fort man kommer hem till mamma!
Snodde Max rum och sov i, dvs mitt gamla rum. Kändes lite skumt faktiskt, att sova i mitt rum, som inte är mitt rum längre. Fick lite deja vu där jag låg och tänkte på massa gamla minnen. Herregud vad mycket saker som har hänt i det där rummet, så mycket känslor som har funnits innanför de där 4 väggarna!

Söndag:
Slömorgon för min del eftersom mamma tog Leo. Jag vaknade vid 9 och masade mig upp. Fick duscha ifred också, det var guld värt! Och äta frukost utan att någon krävde att få smaka, eller gegga, med min mat. LYX på HÖG nivå!

Sedan blev det lunch med Anna, hem och väckte Jonny, började bygga garderob (Jonny alltså, inte jag...), och sedan bar det av i duggregnet till stallet igen.

Väl i stallet inser jag att en tjej hade glömt sitt insläpp... Så jag fick ta in 5 hungriga och dyngsura hästar... Tur att jag kom ut vid 19-tiden och inte vid 21 iallafall. Trist när sånt händer, men alla kan missa...

Red ut en sväng då med, och sedan körde jag dressyr på enliden i 15 min. Gick helt ok. Fixade och donade lite allmänt i stallet innan jag kvällsfodrade seeent (eftersom hästarna fick insläpp så sent, det får inte gå för kort tid emellan mattillfällena).

Därefter åkte jag och mötte upp Anna igen, och så tog vi en kaffe på donken och snackade skit. Massa mys som vanligt.

Och vid 23 när det var dags för mig att åka hem, vad ser jag då på min parkering? Jo, en BLÅ volvo! Någon har snott min p-plats igen. GAAAAAAAAAH! Jag är så jäklans trött på att inte få ha min parkering ifred att jag skulle kunna skrika rätt ut.

Tvingade iallafall med Jonny ut i spöregnet och så fick han hjälpa mig att parkera in den jäklans idioten! Satte en lapp på rutan med mitt nr, och skrev att han fick ringa om han ville komma ut. Hoppas att han kommer för sent till nått viktigt. MORR!

Var så upprört efter hela parkeringshistorien att jag sov skitdåligt. Vet att jag bara borde skaka av mig det, men det går helt enkelt inte! Jag tänder på alla cylindrar när någon snor min p-plats. Kollade upp vem som ägde bilen, men han hade ett jättevanligt namn, så kunde inte ringa upp eller nått. Suck.

Måndag:
Idag blir det mammagrupp! Min mamma ska med också, för hon är ledig. Mys på det.

Jonny messade precis att bilen står kvar (tro på faen det, han kommer ju inte ut om inte jag flyttar på mig!) och jag sitter och tar mig en allvarlig funderare på om jag ska gå och rycka i handtaget på biljäveln så larmet sätts igång. Vad tycker ni?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0