Stackars Pilen!

Igår var Anna med mig och Leo ut till stallet, eftersom den stora bebisen skulle vaccineras, och jag gärna ville ha händerna fria då.

Tog ut en distriktare som vanligt, dom är väl egentligen inte super på hästar, men just vaccinationer och enkel tandkoll är dom ju proffs på!

Pil skötte sig iallafall exemplariskt, precis som alltid, och jag fick massa beröm av veterinären för att Pilen var så väluppfostrad och trevlig (jo, men tjena, väluppfostrad?!). Kollade även munnen på han, och det var inga problem där heller...

Lite roligt är att veterinären vände sig till Anna och frågade "är det din son?" nää svarade ju såklart Anna, varpå veterinären konstaterade att "nää du är väl lite väl ung". Haha, vi är ju för tusan lika gamla! Men han hade fått för sig att Anna var min lillasyster. Knasigt kan det bli ibland... Och det var nog första och enda gången som någon tyckte att jag var gammal!

Sen lyckades ju veterinären självklart glömma hälften av sina saker i stallet. Pinsamt värre för honom. men men.

Blev kaffe och glass efter för Anna och mig, i det fina vädret. Kanonmys! Och jag var sjukt stolt resten av dagen över att jag lyckades hålla mig från att börja gråta när veterinären vaccinerade Pilen. Tycker det är skitjobbigt, han hade hellre fått sticka mig!

Idag blir det iallafall först stallet, hovis kommer ut nämligen. Sedan vidare med lilleman till mamma och pappa som ska vara barnvakt, och sedan bär det av för mig till jobbet. Ska väl åka nu om en 15 min, och kommer hem runt 22.30. Segt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0