Blev uppsagd idag...

Idag fick jag sluta på mitt jobb på hööks... Efter 3.5 år var jag nu överflödig och skulle bort.

Hur man kan bli så ledsen av att förlora ett jobb, fattar ingenting. Men jag har ju älskat det där jäkla jobbet, har slitit rumpan av mig där....

Har lärt mig så himla mycket, har lärt känna massa roliga tjejer och ja. Bara haft det så himla roligt helt enkelt. Det har utan tvekan varit det roligaste jobbet jag haft... Och nu är det bara slut. Inte för att jag vill, utan för att jag är överflödig.

Vet egentligen inte riktigt vad som är jobbigast, att känna sig bortvald eller att faktiskt inse att det är kört nu, att nu är jag bara fast på det där jäkla Kvantum.

Jag vill inte fastna där, vill inte sitta i kassan om 20 år och ha sett livet passera förbi. Jag vill ha ett riktigt jobb. Och under hela tiden jag varit på kvantum har jag iaf kunnat säga "ah, men jag har iaf hööks också", och så har allt känts så himla mycket bättre. Nu är jag bara en simpel kassörska på kvantum.

Livet känns lite orättvist just nu. Och framförallt, jävligt ledsamt.

Hej då Hööks, hej då älskade jobbarkompisar. Glöm inte bort mig, snälla.



Kommentarer
Postat av: MalinG

Heeej Gumman!

Du är inte den enda som blev ledsen den dagen...eller ja alla blev JÄVLIGT förbannad. Nu lutar det åt att jag kommer få ett annat jobb och då hoppas jag att du söker till Hööks igen! Vill verkligen att DU ska ta min plats för du har jobbat som du säger häcken av dig på det där stället! Kämpa på Malin, en dag har du det där fasta jobbet på Hööks som jag inte fick på 3,5 år. Kramar!!

2010-11-29 @ 22:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0