Förnedring på hög nivå!

Blev inkallad till chefen idag. Anledning? Jag har kommit ett par minuter sent ett par ggr denna månad, samt att jag har glömt ta ut min tungpiercing 3 ggr.

Visst, fine. Klart man ska vara i tid till jobbet, inget snack om saken. MEN - man kan lägga fram det lite snyggt. Men inte på mitt jobb inte. Där blir man inkallad till chefen, precis som man blev inkallad till rektorn när man var liten och hade gjort något riktigt fel. Men väl inne hos chefen får man inte slå sig ner i en stol på ett kontor och prata i lugn och ro - nej istället öppnar chefen en liten lucka i väggen och sticker ut huvudet.

Och ja. Vi kan väl säga som så att det finns olika sätt att framföra saker på. Och min chef fick mig verkligen att må helskit. Hur tänkte hon där lixom, tror hon på fullaste allvar att jag ska kunna gå ut och vara sprudlande glad mot mina kunder, när inte ens min chef kan bemöta mig på ett trevlig sätt och med iallafall lite respekt?

Med arg stämma meddelade hon mig att jag minsann "hängde löst", snart skulle stå "med ena foten ut" och om detta upprepades hade en skriftlig varning att vänta. Och hon var bara sååååå besviken på mig! Hur kunde jag bara underlåta mig att inte ta ut bulten i tungan? Och nu fick jag minsann öppna munnen och visa henne! Det är faktiskt jättetydliga regler, man får INTE ha bult i tungan osv.

Hon höll låda i säkert 5 min, medan jag stod och mådde sämre och sämre, kände mig som ett olydigt barn, och självklart inte fick en syl i vädret. Sen stängde chefen luckan och jag skulle återgå till mitt jobb...

Nu är jag dock flyförbannad! Herregud, som jag ställer upp på dom till 110% hela tiden, kommer in med kort varsel, fixar barnvakt, jobbar extra, jobbar över, fixar och donar. Och dessutom, vilket jäkla sätt att behandla sina anställda på! Noll respekt!

Det roliga är att bakgrunden till allt är att dom har ändrat i mitt schema, så jag har svårt att hinna till jobbet eftersom det är rätt tajt mellan att lämna Leo hos mamma, eller det att Jonny kommer hem osv. Detta diskuterade vi INNAN jag kom tillbaka till jobbet, och INNAN det nya schemat började gälla. Jag var helt ärlig och sa att ja, beroende på trafik så kommer det nog komma dagar när jag blir max 5 min sen. Detta var då helt ok. Men nu hänger jag löst av samma anledning? Jag fattar absolut ingenting.

Jag har alltså varit mellan 1-3 minuter (!) sen fler än 3 ggr denna månad. Det är ju inga jättetider vi pratar om? Och sedan är det en piercing jag har i tungan, ingen bult. Och den sitter ju hela tiden där, så helt ärligt glömmer jag bort den hela tiden, särskilt eftersom jag vid arbetsinterjuvn för 2 år sedan fick veta att det inte var några problem med tungpiercing för "den syns ju ändå inte".

åååh, så frustrerad jag är nu, när jag inte längre känner mig nertryckt i skorna! Man behandlar inte sina anställda såhär, man måste kunna prata på ett bra sätt, med respekt, med lite förståelse, med en diskussion.

Respekt är inget man bara får - det är något man förtjänar. Gissa vem som sjönk i mina ögon ikväll?


Kommentarer
Postat av: Nike

Jag jobbar på Ica Maxi Haninge. Världens bästa jobb! Supertrevliga chefer, underbara medarbetare, bra lön och arbetstider. Finns lediga jobb där fortf tror jag. Sök!

2010-10-22 @ 22:26:04
Postat av: Katinka

Näää! Fyfan vad trist!! RIKTIGT drygt!! >=(

2010-11-01 @ 01:48:06
URL: http://tinkalinka.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0