Stallet i höstrusket

Precis kommit hem efter en vända i stallet... Skrev ju imorse om att jag längtade dit... well, kan ju säga att det ändrades rätt fint efter en snabb kik ut genom fönstret. Spöregn, blåst och snorkallt. Började seriöst att överväga att strunta i hästeriet och istället börja samla frimärken eller något annat trevlig som inte kräver att man går utanför dörren...

Men men... pallrade ju såklart iväg mig själv till stallet iaf, och när man väl är där är det ju mys, trots höstrusk. Det är bara innan, när man sitter hemma i sin varma lägenhet, på sin breda bak i soffan, som det känns sådär att åka ut i regnet. Men väl framme så känns det bra i hjärtat.

Och veeet ni vad som väntade i stallet? PAKET! I loooove paket och överraskningar, blev helt till mig i trasorna! Världens bästa medis hade köpt present till Wanco. Han fick ett schabrak i supersnygg blå färg, ett pannband, en lädergrimma och en vanlig grimma, båda med ludd. Han kommer bli sååå snygg, bebisen! Supertack Sofia för det, du är helt klart världsbäst!

Har ju annars inte köpt ett skit till Wanco tyvärr... Det blir ju lätt så, har ju för det första i princip allt som man behöver, och sen känns det lite konstigt att shoppa till någon annan än Pilen... Men liten Wanco ska iallafall få ett nytt träns vid löning, för han är mkt smalare om näsan än vad Pilen var... Och ja... klart hästen måste ha något som BARA är hans, och som inte är fullt med minnen för en annan...

Anyway, stod och fixade läänge i stallet, och insåg att jag inte skulle orka rida i regnet. Så vi tog en powerwalk ist på 30 min. Tog seriöst längre tid att bara sätta på reflexerna än tiden vi var ute och gick. Jag är livrädd för att bli påkörd, och ser därför ut som en levande julgran så fort det blir mörkt... Gick bra iallafall, Liten W skötte sig bra även om vissa saker fortfarande är läskigt, läskig.

Nu ska jag hoppa duschen och hoppas på att vi fått tillbaka varmvattnet (varit utan varmvatten 2 dagar nu, usch på det!).

Sussa sött alla mina 20 underbara läsare!


Fina wancobebis i höstsolen


Kommentarer
Postat av: sofia

kul att du blev så glad! :) tänkte att det var kul med något som var hans eget liksom, precis som du skrev.

du är inte så dålig du heller! <3

2010-10-20 @ 09:41:44
URL: http://sofiaothelius.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0