Trött på alla byggjobbare nu!

I ett par veckors tid nu har vi haft byggjobbare i hela lägenheten. Det är nämligen dags för stambyte i samtliga lägenheter som ligger mittemot vår. (Stambyte gjordes i vår lägenhet innan jag flyttade in, och det är jag grymt tacksamt för, skulle aldrig överlevt torrtoalett i vardagsrummet och dusch nere i källaren, skulle luktat snusk och blivit förstoppad eller gjort i byxan).

Men herregud vad jobbigt det är ändå! Dom låter hela dagarna, HÖGT. Gärna på tider då en annan försöker natta bebis, eller då bebis precis somnat. Det luktar snusk i trappuppgången, det är damm precis överallt och byggjobbarna står och snackar om helgens erövringar högt och tydligt i trappen, vilket gör att jag hör dem lika bra som om dom stått i mitt knä och skrikit.

Som om det inte räckte (nu ska jag passa på att gnälla ur mig allt när jag ändå håller på!) så stänger dom av vattnet med jämna mellanrum, och eftersom dom gör det har vårt vatten blivit helt crazy och går knappt att reglera mellan varmt och kallt längre. Dessutom försvinner värmen i elementen när dom stänger av vattnet (detta vecka har vattnet varit av måndag, tisdag, onsdag...)

Och nån i styrelsen tyckte nog att det var en bra idé, att när vi ändå har hela huset fullt av byggjobbare, så kan vi ju fixa precis ALLT samtidigt. Därför hade vi förra veckan killar här som fixade fönstrena (som byttes förra hösten, men det gjorde skitdåligt) och idag var det dags att fixa nått med ventilationen i köket.

Men ja är sååå trött på dom nu. Hatar när det springer okänt folk i min lägenhet, som bara klampar in, inte tar av sig skorna, inte stänger ytterdörren efter sig och som inte ens försöker dämpa sig fast att jag förtvivlad står och viskar att min bebis sover, kan ni snälla prata med små bokstäver?

Dessutom snor dom min parkering. Och är det något som jag HATAR så är det när nån snor min parkering. Jag blir heeeelt rabiat, skulle kunna ta en golfklubba och drämma in i biljäkeln om jag bara hade nån hemma. Brukar sätta lapp på rutan iaf, med hot om polisanmälan. Brukar funka hyffsat.

nä, nu ska jag slippa gnälla och göra nått vettigt av dagen. Men mår lite skit idag (man blir dum i huvudet när man inte fått sova ordentligt på ett par månader) så behövde gnälla av mig... hua.



Älskar min parkering!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0