Börjar få tillbaka känslan...

Red lektion imorse på min älskade ponny. Gick väl sådär om jag ska vara ärlig, men några steg ibland var riktigt bra... Kände att jag sakta men säkert börjar få tillbaka känslan för ridningen igen, även om det är väldigt långt kvar till nivån där jag en gång var.

Skrev dessutom provet för grönt kort imorse. Det kändes däremot inte särskilt bra. Var helt hundra på att jag skulle misslyckas stort, men till min stora glädje hade jag bara ett halvt fel på hela provet! Jag har ju lyckats en gång förut, för 9 år sedan, så det hade ju varit ganska pinsamt om jag hade fått underkänt idag... Men herregud vad mycket som har ändrats på 9 år, proven ser ju inte ens likadana ut!

Åter till ridningen då... Vi fick öva markarbete över bommar. Dels reglera steglängd över bommar, och sedan göra en övning över en ensam bom. Sjukt bra övning som låter lätt i teorin men som var svår i praktiken. Man skulle rida snett igenom i trav - sakta av till skritt bara nått steg innan bommen, skritta över bommen och sedan - trav efter bommen - snett igenom och tillbaka till startpunkten (så man red som i ett timglas, eller en kantig 8a...) Sedan gjorde vi samma övning i galopp. Fick väl till det 1 gång i trav och en gång i galopp. Och lyckades göra ett byte som jag var rätt nöjd med.

Vissa steg kändes faktiskt så sjukt bra, typ - Fasen, jag kan ju det här, egentligen! Och fyra steg senare så satt jag bara och skämdes igen. Herregud jag har haft egen häst i över 4 år, och jag kan inte ens rida!

Men men, dåliga samvetet och kassa självförtroendet ska bort, för här ska ridas lektion!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0