Herregud vilken dag!

Ibland önskar man att dygnet hade 36 timmar istället för 24, för då hade man kanske hunnit göra allt som man måste göra!

Dagen började vid 6.30, då jag åkte för att morgonfodra... Väl i stallet fixade jag om massa, städade och hade mig. Var där mellan 7-13, och ändå så hann jag bara rida typ 50 min! Hade sjukt mycket att göra där ute. Jobbigt nog så hade jag glömt att ta med mig skruvmaskingrejjen, så jag skruvade upp allt för hand. Jobbigt men bra träning!



När jag fixat klart boden red jag ut barbacka ett tag, klättrade massa. Pilen var springig som tusan, och hur på som helst... Antagligen för att vi hoppade igår. Men men, avslutade 5 min på volten bara för att försöka få honom avslappnad, och då gick han som en klocka! Helt otroligt. Skithäst.

Försökte fota Pilen lite i sommarhagen, hade satt på honom nya nosluddet (säljer nosludd med namnbrodyr, om någon är intresserad...) Men eftersom det var gräs på marken var Pilen måttligt road av mina fotoförsök...







Efter att jag ridit klart och lunchfodrat hästarna bar det av mot herrängen, där jag hämtade Anna... Och en dusch + lite mat senare var vi ut på promenad. Gick förbi skolgården och kollade lite på när Jonny och hans kompisar spelade fotboll, och så hann vi med att leka lite och gunga innan vi gick hemåt igen.




Sedan började Jonny fixa balkongen (bilder kommer, alldeles för mörkt för att fota nu!) medan jag försökte plantera smultron (återstår att se om det kommer växa nått i den där krukan, jag är skeptisk) och Anna underhöll Leo.

Eftersom det faktiskt är helg lyxade vi till det lite och åt lövbiffrullar med fetaost och vitlök, sjukt gott! Men imorgon är det dags att återgå till dieten, vi har ju faktiskt varit skitduktiga båda två!

Kollade lite wipeout till maten innan vi drog till donken för en kaffe och en liten roadtrip. Satt och försökte planera sommaren i bilen, det finns så himla mycket som man vill hinna med i sommar ju! Det som är bestämt är iallafall turkiet, göteborg, twilight 3an på bio, och massa grillning!

Nu är klockan över 23 och det är dags att sova. Sjukt fullspäckad dag! Och imorgon väntar jobbet igen.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0